• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exporteren naar excel wordt alles tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetje86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Als ik vanuit een programma een bestand naar excel exporteer ziet excel alles in tekst doordat overal (') voor wordt gezet. Ik heb bij de programma-makers de vraag neergelegd om dit op te lossen. Maar dat gaat nog ff duren voordat dat klaar is. Het programma is een pilot voor verenigingen om daar hun ledenbestand en hun financiële handelingen in te doen.

Mijn vraag is hoe kan ik dit teken snel weghalen zonder dat ik in elke cel handmatig dit teken moet verwijderen. Met zoek en vervang naar niets werkt niet, dan krijg je een foutmelding.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Petra

Bijlagen

Bestand opslaan als voorbeeld.txt. Hier kan je zien dat de apostroph weg is en dan weer voorbeeld.txt openen in Excel. Ik werk met Excel 2010, maar ik neem aan dat het in vorige versies ook wel zo zal gaan.

Petra,

Een andere oplossing:
  • Ergens in een cel een 1 zetten
  • Cel kopiëren
  • Bestand markeren
  • Plakken speciaal - vermenigvuldigen
  • Kolom geboortedatum de celeigenschappen aanpassen aan datum
  • Cel met die 1 leegmaken.

Ja werkt!
Bedankt!

Snap ik niets van. Datums worden aangepast, maar tekst blijft voorafgegaan door een quote bij mij. Dat is geen probleem voor jou?
Doorgaans kun je een ' vervangen via Ctrl+H door er een tilde ~ voor te zetten, dus:
~' vervangen door [niets]. Maar dat werkt in jouw bestand niet.

Richard

Behalve de kolom met namen.
Daar staan trouwens nog een hoop spaties achter!!
Er staan in die cellen totaal 100 tekens!!

Misschien dat je het niet uitgesplitste bestandje kunt posten.
Dan kunnen beide problemen misschien in 1 keer opgelost worden.

Snap ik niets van. Datums worden aangepast, maar tekst blijft voorafgegaan door een quote bij mij. Dat is geen probleem voor jou?
Doorgaans kun je een ' vervangen via Ctrl+H door er een tilde ~ voor te zetten, dus:
~' vervangen door [niets]. Maar dat werkt in jouw bestand niet.

Richard

Hoi Richard,

Ik reageerde op krolik, maar er hadden al wat meer mensen gereageerd.

@ popipipo: Al die spaties kan ik via zoek en vervang met niets verwijderen. Dat was het probleem niet.

Iedereen bedankt voor de reacties :D

Groeten Petra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan