Exporteren outlook 2007 > excel met meerdere postvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vickyva

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
45
Beste,

Graag wil ik emails vanuit Outlook 2007 exporteren naar een Excel file.
Het probleem is echter dat ik meerdere postvakken heb in mijn outlook account.
Vanuit mijn "hoofdaccount" kan ik exporteren via "Bestand > importeren en exporteren". Maar uit de andere postvakken dus niet...

Tips zijn welkom... :)
 

Bijlagen

  • postvak.png
    postvak.png
    16,4 KB · Weergaven: 84
De mappen die je laat zien in de afbeelding zijn z.g. 'archiefmappen' die opzich weer meerdere mapitems kunnen bevatten (agenda, post, ... etc)
Je kunt de postvakken hierin natuurlijk opnieuw exporteren, maar wat heeft dat voor zin.
Bovendien: mail die je exporteert naar een Excel-bestand .... wat heeft dat voor zin? Want de inhoud van de mails wordt ofwel niet goed weergegeven in Excel, ofwel in het geheel of niet geheel geëxporteerd .....
 
De 3 mappen news_be, uk en nl zijn wel degelijk aparte mailboxen, met een eigen postvak IN en een ander e-mailadres. (niet echt archiefmappen volgens mij)

De reden waarom ik wil exporteren is omdat ik dagelijks soms meer dan 1000 e-mails binnenkrijg. En ik heb een excel lijst nodig van alle afzenders van die e-mails + ik filter de onderwerpen van de mails op bepaalde woorden.

Zoals ik al zei: dit werkt prima vanuit mijn hoofdinbox, maar niet vanuit de andere 3 omdat ik in het dialoogvenster "importeren en exporteren > exporteren naar bestand ..." niet de mogelijkheid krijg om 1 van de mappen uit de 3 extra accounts te selecteren.
 
Tja, dan zijn toch géén archiefmappen!?
Maar iemand anders weet er vast meer van dan jij en ik en heeft een prima oplossing voor jou .... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan