exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Geachte helper(s),
Probleem:
Ik heb 5 (250MB) zipdiskettes, inhoud vele foto's uit het verleden.
Nu gaat, of zijn al op de nieuwere PC's de mogelijkheid om deze foto's te openen niet meer mogelijk. Ik heb nog zo'n oude met deze mogelijkheid.
Om in de toekomst te voorkomen,..dat bijv. als mijn PC het opgeeft, om de foto´s op te halen,.. wilde ik deze (JPG)foto´s op een 4GB sticky zetten.
Bij het exporteren van de inhoud van de eerste 3 diskettes was er geen probleem.
Bij 4 en 5 ook met JPG extenties komt de volgende melding:

Kan bestand niet kopieren.
Kan de map of bestand niet maken.

Verschillende akties uitgevoerd zoals o.a. bijv. de volgorde, eerst 5 en dan 4, geen sukses, daarna no. 1 weer eens, krijg de zelfde melding. Vervolgens enkele verschillende bestanden apart geprobeerd te exporteren, niets lukt ontvang steeds de bovengenoemde melding.
Jammer als ik de inhoud van diskette 4 en 5 inhoud niet zou kunnen bewaren.
Ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen geven.
B.v.d. en m.v.g.,
Ko

Hoi....:)

Ik ga er van uit dat je met telkens gebruiken van het woordje "exporteren " gewoon kopieren bedoeld.

Kun je de bestanden niet eens eerst proberen op de harde schijf te zetten en dan daarna op de USB-stick

ED

Hoi....:)

Ik ga er van uit dat je met telkens gebruiken van het woordje "exporteren " gewoon kopieren bedoeld.

Kun je de bestanden niet eens eerst proberen op de harde schijf te zetten en dan daarna op de USB-stick

ED

Bijvoorbaat bedankt voor jouw reaktie,
ik ga het proberen en meld het resultaat
m.v.g.
JHG

Bijvoorbaat bedankt voor jouw reaktie,
ik ga het proberen en meld het resultaat
m.v.g.
JHG

Hallo helper(s),

Het heeft even geduurd, dacht het met de omgeving te kunnen klaren, helaas niet.

Om kort te gaan "het lukt"niet. Wat heb ik intussen allemaal gedaan.
Zowel op de zipdiskette als op de naar de harde schijf gekopieerde bestanden, komt het zelfde probleem voor, zie ik nu.
Als ik bestanden bekijk vanaf de zipdiskette of van de gekopieerde bestanden, kan ik zien dat bij de miniatuurweergave een aantal files zich laat openen en een groot aantal niet.

Houd ik de cursor op een geopende file, staat er in een venster:
afmeting: bijv. 1280x960
gemaakt op: bijv. 24.9.2006
cameramodel: bijv. 5MP-943
Type: PhotoSuite Image
Grootte: bijv. 331 kb

Dit zijn allemaal bestanden met .jpg extensie en dus te openen.

Houd ik de cursor op een niet te openen bestand, staat er in een venstertje alleen:
Type: PhotoSuite Imsage
grootte: bijv. 768 kb

Ook dit zijn allemaal .jpg bestanden heb ik gelezen (helaas unreconigzed file format???)

Met "open met", 27 programma's geprobeerd, helaas zonder sukses

Ik krijg o.a. de volgende reacties:

Geselecteerde bestand is geen geldig beeldbestand. De afbeelding kan niet worden gelezen.
Geen voorbeeld beschikbaar.
Paint kan dit bestand niet lezen. Dit is geen geldig bitmapbestand, of deze opmaak wordt niet

ondersteund.
Loading one or more plug-in files has failed.The plug-in files might be either corrupt or not valid.
Irfan view unknown file format

Kunnen jullie hier wat mee?

M.v.g. & b.v.d.,
JPG

Concludeer ik nu goed dat het dus wel lukt om ALLE bestanden van de Zipdiskettes naar de harde schijf te kopieren?

Is het mogelijk om 1 bestand wat niet lukt naar mij toe te sturen?

ED

Concludeer ik nu goed dat het dus wel lukt om ALLE bestanden van de Zipdiskettes naar de harde schijf te kopieren?

Is het mogelijk om 1 bestand wat niet lukt naar mij toe te sturen?

ED

Natuurlijk, geen probleem maar hoe doe ik dat? en naar waar?
Op diskette 4 (250MB) staat 163 MB.
Per post, per email als die grootte verzenden mogelijk is, ik hoor wel.

Bijvoorbaat hartelijk dank en ik hoop dat het jou lukt.
Zoja "misschien"kan ik dan de andere ook doen?
Gegroet,
JHG

umm.....graag nog even antwoord op deze vraag :

Concludeer ik nu goed dat het dus wel lukt om ALLE bestanden van de Zipdiskettes naar de harde schijf te kopieren

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan