Express Card Reader 34 past die in 54?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwartel

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2002
Berichten
41
Hoi,

Ik heb een Toshiba L350 laptop met een express card slot 54, nu heb ik een express card reader 12-in-1 gekocht van het merk Manhattan, maar deze is in 34 formaat, past deze in het expresscard slot 54-formaat en gaat deze dan niet schuiven? Ik durf het niet open te maken, om dan achter te komen dat het flut is en ik hem niet terug kan brengen. Vandaar mijn vraag aan jullie. Kunnen jullie mij helpen hiermee?

Vriendelijk bedankt alvast.

Groetjes,

Kwartel:thumb:
 
Ja, dat past. Express Card 34 past in een 54 slot, maar niet andersom. Die getallen staan gewoon voor de breedte in mm trouwens.
 
Ik ben vandaag langs geweest bij een computershop, daar wisten ze me te vertellen dat de cardreader van 34 (dus zo een lange zonder uitsparing naar 54) niet past in een sleuf van 54. Is dat zo?
 
Nee, dat is onzin. De aansluiting is hetzelfde (26 pins) en qua qua formaat past een Express Card 34 cardreader gewoon in een Express Card 54 slot.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard voor een verhelderend plaatje. En daar staat trouwens ook vermeld wat ik net zei (en dat de winkel dus onzin verkondigt in dit geval).
 
Gaat deze dan niet schuiven? want de express card slot is 54 en de cardreader 34??? Sorry voor deze vervelende vraag...
 
Nee, gaat niet schuiven. Heb je het plaatje bekeken op de Wikipedia site? Dan kun je zien dat de34 en 54 ExpressCard uitvoeringen aan de achterkant even breed zijn en dus precies in het slot passen. Aan de voorkant kan er iets speling zijn, maar schuiven kan hij niet.

Hier nog een plaatje met zowel de kaarten als het slot waar ze in kunnen:
http://www.pbcentral.com/columns/hildreth_moore/expresscardbus2.jpg
 
Het laatste plaatje deed het hem!!! Nu snap ik het helemaal. Dus ik kan de cardreader gewoon gebruiken. Ik ga hem meteen openen en in de laptop schuiven. Heel erg bedankt voor je hulp!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan