ExpressGate partitie verwijderd, hoe nieuwe partitie te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommieW

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hallo,

Ik heb hier een 1005P van Asus met Splashtop. Ik heb per ongeluk de splashtop partitie verwijderd.

Ik weet nu alleen niet hoe ik een nieuwe splashtop partitie te maken (EFI).

Hoe kan ik dus een nieuw EFI partitie maken of de oude herstellen?

Alvast heeel erg bedankt!

Met vriendelijke groet, Tom.

Laatst bewerkt:
Hoi,
dit is,na enig speurwerk, een lastige.
In jouw specifiek geval zou ik naar de winkel gaan en daar om hulp vragen. Die kan evt. bij de fabrikant/importeur informatie inwinnen (of weten het wellicht gewoon zelf). Je hebt immers een belangrijke partitie verwijderd waarvan je niet weet hoe groot hij is, welke bestandsindeling is toegepast en waar hij precies is gepositioneerd op je schijf.
Na wat info gelezen te hebben is een recovery geen optie want die herstelt de partitie niet. Wellicht dat de winkel waar je hem hebt gekocht het probleem nog kan herstellen.
Succes in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw antwoord!
De partitie had het EFI bestandssysteem. (Gebaseerd op FAT(?)) En was circa 17 MB.

Met vriendelijke groet, Tom.

Tooltje vor Expressgate maar eens gedownload van Asus.
Nu kan ik tijdens het opstarten kiezen tussen Windows 7, Ubuntu 10.04, Ubuntu 10.10 en Express Gate.

Alleen werkt de ExpressGate knop niet meer, weet iemand hoe deze weer werkend te krijgen??

Alvast heeel erg bedankt!

Hoi,
ik weet niet of je vertrouwd bent met het Bios?(het is waarschijnlijk een Bios-instelling) Zo niet dan begin er dan liever nu nog niet aan. Die besturingssystemen heb je die allemaal erop staan? Staat Win7 er origineel op,vanaf de winkel bedoel ik? Ik had een verkorte handleiding gedownload van je laptop zal eens kijken of ik een andere vind maar dan moet ik het originele OS weten of serienr.
Hoor 't verder wel.
P.S. Heb je geen boekje bij je laptop waar iets over Bios-instellingen in staat/

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb mijn hele hardeschijf hersteld met de recovery cd en nu werkt Splashtop weer!

Je had dus een recovery cd, ja daar lukt 't meestal wel mee in tegenstelling tot een recovery-partitie. (in het specifieke geval van verwijderde of aangepaste partities)
Fijn dat het gelukt is en succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan