Hallo allen.
Ik heb in een doorlopend formulier onder elkaar voor een bepaalde datum allemaal plancodes staan.
Elke code bestaat uit 3 letters gevolgd voor een getal.
Letters zijn een code van lessoort met de locatie en het getal geeft aan hoeveel docenten er nodig zijn.
BV.
ISD3
OOS2
OpH1
etc.
Nu wil ik in de voorwaardelijke opmaak wordt aangegeven mbv kleurtjes of er een tekort is (Rood), Genoeg (Groen) of teveel (Oranje)
een gewoon statische voorwaardelijke opmaak werkt naar behoren.
bv met
Right([Temp_UitvraagCode];1)=3 (Groen)
Right([Temp_UitvraagCode];1)<3 (Rood)
Right([Temp_UitvraagCode];1)>3 (Oranje)
ISD3 kleurt groen en de andere kleuren allemaal rood.
Precies zoals het bedoeld is.
Het getal in de code wil ik gaan vergelijken met een telling voor dezelfde datum in de docentenplantabel met de letters als criteria.
Bv met onderstaande code:
Het delen door twee komt doordat een docent per halve dag wordt gepland. (ochtend en de middag)
Deze code geeft een fout melding. Ik vermoed dat ik teveel, te weinig dan wel de quotes op de verkeerde plaats heb staan.
Kan iemand mij op weg helpen.
Ik hoop dat ik voldoende gegevens in mijn vraag heb gezet.
b.v.d.
Ernie.
Ik heb in een doorlopend formulier onder elkaar voor een bepaalde datum allemaal plancodes staan.
Elke code bestaat uit 3 letters gevolgd voor een getal.
Letters zijn een code van lessoort met de locatie en het getal geeft aan hoeveel docenten er nodig zijn.
BV.
ISD3
OOS2
OpH1
etc.
Nu wil ik in de voorwaardelijke opmaak wordt aangegeven mbv kleurtjes of er een tekort is (Rood), Genoeg (Groen) of teveel (Oranje)
een gewoon statische voorwaardelijke opmaak werkt naar behoren.
bv met
Right([Temp_UitvraagCode];1)=3 (Groen)
Right([Temp_UitvraagCode];1)<3 (Rood)
Right([Temp_UitvraagCode];1)>3 (Oranje)
ISD3 kleurt groen en de andere kleuren allemaal rood.
Precies zoals het bedoeld is.
Het getal in de code wil ik gaan vergelijken met een telling voor dezelfde datum in de docentenplantabel met de letters als criteria.
Bv met onderstaande code:
Right([Temp_UitvraagCode];1)= Nz(DCount("Ida_id", "Qry_DocentenAantalInzetbaarSom", "Act_Afkorting=""& (left([Temp_UitvraagCode];1))& "" And dat_datum = # " & Me.lbldag3 & "# ") / 2, 0) |
Het delen door twee komt doordat een docent per halve dag wordt gepland. (ochtend en de middag)
Deze code geeft een fout melding. Ik vermoed dat ik teveel, te weinig dan wel de quotes op de verkeerde plaats heb staan.
Kan iemand mij op weg helpen.
Ik hoop dat ik voldoende gegevens in mijn vraag heb gezet.
b.v.d.
Ernie.