Expressie MouseDown? (ACCESS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

William024

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2012
Hallo!

Ik loop tegen dit probleem aan, hier door access helemaal niet toegangelijk.

2qxrlzr.jpg

Ergens in je formulier zul je wel een MouseDown gebeurtenis hebben gehangen aan een object. Haal die code weg, en kijk of er nog een probleem is. Je kunt je formulier ook met Debug controleren; de fout kan best ergens anders zitten.

En wat is een mouse down? Mijn baas heeft het systeem geupdated. Daarna is dit gekomen..

Mooie taal, dat Engels :) Mouse=Muis, en Down=Neer. Oftwel: ergens in een (opstart) formulier heeft iemand een procedure gemaakt bij de Gebeurtenis <Bij muis omlaag>. En daar is blijkbaar nu wat mis mee. Om te zien wat, moet je in ieder geval naar het ontwerpscherm van het formulier, en kijken waar die gebeurtenis plaatsvind. En ik zou zeker op <ALt>+<F11> drukken, zodat je in het VBA venster komt, en dan via <Foutopsporing>, <db compileren> op zoek gaan naar een foute code.

Dan is de db beveiligd; je kunt eens proberen om de db te openen terwijl je de <Shift> toets ingedrukt houdt. Die mag je loslaten als de db geladen is. Dan zou <ALt>+<F11> wel moeten werken.

Beetje vage melding; kom je nu wel of niet in het VBA venster? En zo ja, waar struikelt hij dan over bij het compileren?

In het VBA venster idd. Als ik er op klik gelijk. Springt hij naar Valuta False True..

Het helpt als je e.e.a. wat duidelijker omschrijft.
Springt hij naar Valuta False True..
Dat zegt dus helemaal niks. BIj Compileren zoekt de compiler naar opdrachtregels die een fout bevatten. Valuta False True is geen opdrachtregel. Bovendien bevindt zo'n regel zich in een procedure, en we willen dan de code van die procedure zien. Nu zie ik nog steeds niet wat er fout kan zijn.
Maar als je al wel in het VBA venster kan komen, kun je alvast de bibliotheken controleren via <Extra>, <Verwijzingen>. Daar zou, als er een fout in zit, een ontbrekende bibliotheek kunnen staan.

IK wil best met je meedenken, maar omdat ik geen glazen bol heb (en de andere helpers ook niet) moet je concretere informatie geven. Ik geef behoorlijk concrete aanwijzingen waar je kunt kijken voor de oorzaak. Aan jou om dat dan ook te doen.
Volgens mij heb je alleen jezelf ermee als je de aangeboden hulp niet waardeert; ik lig er in ieder geval geen seconde van wakker...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan