expressie tussen 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nonactif

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Ik wil het verschil nemen van 2 kolommen, ze bevinden zich in 2 verschillende tabellen.
Tot nu toe heb ik deze functie:
Expr3: IIf([Leveringen]![Aantal Flessen]-[Afnames]![Aantal Flessen]<=10;[Stock Flessen]/6;"")
Ik vermoed dat mijn fout in het cursieve gedeelte zit.
Alvast bedankt voor de hulp!

Met het cursieve bedoel ik: ([Leveringen]![Aantal Flessen]-[Afnames]![Aantal Flessen].
Mijn excuses, met het kopiëren stond de tekst niet meer cursief.

En waar staat die berekening in?

Ik heb 2 tabellen, 1tje met leveringen en 1tje met afnames. Beiden hebben de kolom "aantal flessen".
Ik wil via de expressie IIf ervoor zorgen dat wanneer het verschil tussen deze 2 kolommen <= 10, de kolom stock flessen wordt gedeeld door 6. Wanneer het verschil niet <= 10, wil ik dat er niets verschijnt.
dus dit is de berekening die ik heb: "Expr3: IIf([Leveringen]![Aantal Flessen]-[Afnames]![Aantal Flessen]<=10;[Stock Flessen]/6;"")", maar deze werkt niet.

Nu geeft Access ook als fout: "parameter waarde opgeven" en hieronder "Leveringen!aantal flessen"

Laatst bewerkt:
Maar dat vroeg ik eigenlijk niet, want dat was wel duidelijk. Waar staat die formule? In een query? Zo ja, hoe ziet die query er uit?

Mijn excuses ik had uw vraag niet zo goed begrepen.
Deze formule staat in een selectiequery.
"Querytype: selecteren"

Nu het laatste gedeelte van mijn vraag: hoe ziet de query er uit? Bij voorkeur in SQL code, maar plaatje mag ook.

SELECT [Leveringen Query].Veld1 AS [Leveringen Query_Veld1], [Leveringen Query].[Aantal Dozen] AS [Leveringen Query_Aantal Dozen], [Leveringen Query].[Aantal Flessen] AS [Leveringen Query_Aantal Flessen], [Afnames Query].Veld1 AS [Afnames Query_Veld1], [Afnames Query].[Aantal Flessen] AS [Afnames Query_Aantal Flessen], [Afnames Query].[Aantal Dozen] AS [Afnames Query_Aantal Dozen], [Leveringen Query_Aantal Flessen]-[Afnames Query_Aantal Flessen] AS [Stock flessen], [Stock flessen]/6 AS Expr1, IIf([Expr1]<0,[Wijnen]![Bestelhoeveelheid],"voldoende") AS Expr2, IIf([Leveringen]![Aantal Flessen]-[Afnames]![Aantal Flessen]<=10,[Stock Flessen]/6,"") AS Expr3, IIf([Expr3]>=0,"Bestellen","") AS Expr4, Wijnen.[Naam Wijn]
FROM (Wijnen INNER JOIN [Afnames Query] ON Wijnen.[wijn id] = [Afnames Query].[Veld1]) INNER JOIN [Leveringen Query] ON Wijnen.[wijn id] = [Leveringen Query].[Veld1];

Dit is de SQL code

Als u nog liever een print screen hebt zal ik deze ook nog sturen.

Als ik je SQL bekijk, en vergelijk met je formule, dan snap ik best dat-ie niet werkt:
Code:
IIf([Leveringen]![Aantal Flessen]-[Afnames]![Aantal Flessen]<=10;[Stock Flessen]/6;"")
Je gebruikt velden uit tabellen ([Leveringen] en [Afnames]) die niet in je query zitten. En dan gaat de formule nooit werken. Hetzelfde geldt voor
Code:
IIf([Expr1]<0,[Wijnen]![Bestelhoeveelheid],"voldoende") AS Expr2
Eigenlijk is het simpel: als de velden die je wilt gebruiken in je formule niet in je query scherm te zien zijn, vergeet het dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan