ext 4 naar NTFS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacusbloods

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Laatst was ik bij een vriend, die ubuntu 11.04 had geinstalleerd. Nu wil hij weer terug naar Windows 7 maar stuitte op een probleem : Hij zag dat de partitie EXT 4 was. Dat ondersteund Windows blijkbaar niet, dus hij wou de partitie formatteren. Maar de knop waarop je moet klikken is niet aanklikbaar (grijs). Er staat achter dat de harde schijf geen ruimte meer over heeft, terwijl hij het zeker weet dat het niet zo is.

Na wat doorgevraagd te hebben, bleek hij de hele harde schijf ruimte naar Ubuntu verwezen te hebben. Dus ik ben bang, wanneer ik de Partitie verwijder, alle schijf ruimte weg gaat.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik ben niet zo bekend in partitie's.

Als je de partitie verwijdert,kan je ze opnieuw formatteren met hulp van de windows installatiecd of met een extern programma,zoals bv de free versie op DEZE pagina,of DEZEopen source optie......er zijn veel verschillende,die gratis zijn....

Hoe formatteer je ze dan? Wanneer je een partitie heb verwijderd denk ik dat ik er niks meer mee kan doen?

Nee,die schijf wordt gezien als "unallocated space" als het bestandssysteem verwijderd is,je kan dan opnieuw partitioneren naar de partitiegroottes en de bestandssystemen die jijzelf wil...

Dus als ik het goed begrijp : Kan ik op de Windows CD gewoon de partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken?

Is er sprake van een 'vriend op afstand

Zijn pc heb ik hier nu staan. Ik heb dus nu het schrijfgebruik aanstaan :

Totale capaciteit van het bestandssysteem : 100% - 72.4 GB
Totaal gebruik van bestandssysteem : 9.6% - 6.9 GB

Heb dus een 80 gig hardeschijf. Maar hoe kom je van dit probleem af dan?

Nu wil hij weer terug naar Windows 7

Je hebt een Win7 installatie-DVD ?
In het BIOS naar: First Boot Device > CdRom/DVD
Volg daarna de instructies.

Het zal duidelijk zijn, dat een 'actieve schijf' niet kan worden geformatteerd.

Als de schijf benaderd wordt vanuit het actieve besturingssysteem is dit inderdaad zo.....maar de OP wil windows installeren,dus als hij opstart met de windows installatiecd of 1 van de partition manager's bootcd's is dit probleem onbestaande...

Je hebt een Win7 installatie-DVD ?
In het BIOS naar: First Boot Device > CdRom/DVD
Volg daarna de instructies.

Ik kan de CD wel opstarten. Alleen wou ik gewoon even weten, dat als je de EXT 4 partitie verwijderde, gewoon weer een nieuwe aan kan maken met de schijfruimte die ik ook had in de EXT 4 partitie.

- Bericht gemist -

Ja. :o

Toen ik Ubuntu 10.04 draaide, en de partitie toen verwijderde, dan was de gebruikte schijfruimte weg, gelukkig had ik toen niet alle schijfruimte toegewezen naar Ubuntu. Maar als ik nu de partitie verwijder, gaat dan al mijn schijfruimte niet weg? Want hij geeft nog steeds aan dat er geen beschikbare ruimte is in mijn harde schijf.

Ik begrijp niet meer, waar je precies mee bezig bent.
Sorry, dat ik je verder niet meer kan helpen.

Kijk, mijn vorige post, was een voorbeeld waarom ik zo voorzichtig was met het verwijderen van de partitie. Nu heb ik mijn vriend's comp staan en die heeft ongeveer het zelfde probleem. Maar hij heeft ( heb ik niet gedaan ) alle schijfruimte toe verwezen naar Ubuntu.

Maar mijn vraag is nog steeds : Kan ik de partitie waar geen harde schijf ruimte meer opstaat verwijderen, en daarna gewoon weer een nieuwe partitie aanmaken met de zelfde schijfruimte als de vorige partitie?

Laatst bewerkt:
Maar mijn vraag is nog steeds : Kan ik de partitie waar geen harde schijf ruimte meer opstaat verwijderen, en daarna gewoon weer een nieuwe partitie aanmaken met de zelfde schijfruimte als de vorige partitie?

Dat kan je met 1 van de programma's uit mijn voorgaande post.....je kan je harde schijf indelen in dezelfde structuur,of desgewenst in meerdere partities...
Blijkbaar verwar jij "harde schijf ruimte" met vrije ruimte van de partitie....
Als je alle partities verwijdert,krijg je de volledige grootte van de schijf terug beschikbaar om opnieuw in te delen.

Dan kan ik dus gewoon via de Windows 7 CD de partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken? En inderdaad, ik was een beetje in de war met de harde schijf ruimte en de ruimte van een partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan