ext harde schijf en opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Na de aanschaf van een externe harde schijf doen zich opstartproblemen door bij mijn pc.
Het scherm bevriest bij het beeld 'hit del voor setup' en de pc reageert nergens meer op; en na een reset herhaalt zich dit.
Als ik de externe harde schijf afkoppel dan doet de pc het als vanouds goed. Na het aankoppelen is de ext schijf gewoon te benaderen. Wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn? Moet er iets in de bios worden aangepast, zodat het opstarten met ext schijf gewoon verloopt zoals het hoort?
 
Ik denk dat je zelf de oplossing al aandraagt !

In BIOS de bootvolgorde
1.CD/DVD
2. Harddisk
3. Extern Medium (of niets invullen)

grtz gerrit
 
dank voor de aanwijzingen
ga het vanavond proberen recht te breien
tot dan
 
LS,
Het veranderen van de bios beef zonder resultaat.
Hetzelfde probleem bleef zich voordoen.
Pluspunt is wel dat de bootvolgorde nu goed staat. Die was maanden geleden rond problemen bij het inzetten van een tweede harde schijf (een sata, naast een ide als master) door de war geraakt.
Feit is wel nog steeds dat ik de ext. harde schijf nog steeds niet bij het opstarten aangekoppeld kan laten. Zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

ps. de vraag is doorgeschoven naar moederbord , daar het leek dat het op een moederbord probleem leek. Het lijkt nu weer een bios kwestie, die moet worden geupdate. w.v. grt tom1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan