ext. harde schijf installeren op Medion(Aldi Computer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Relisp65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2014
Ik heb een nieuwe Medion (Aldi) computer gekocht, maar de externe harde schijf van Packard Bell kan niet geopend worden. Hij staat wel afgebeeld bij apparaten als "DATA (G)".
Bij openen krijg ik de melding : "G is niet toegankelijk. Toegang geweigerd". Waarschijnlijk zit er ergens een beveiliging op de computer.(Windows 8.1) Hoe kan ik harde schijf openen ?

Mag ik er van uit gaan dat er al data op de schijf staat?
Ga via systeembeheer en computerbeheer naar schijfbeheer.
Klik met de rechtemuisknop op de twee vakken die bij die drive horen.
Daar staat waarschijnlijk iets van schijf initialiseren.
Initialiseer die schijf dan.
Kans is groot dat hij het dan doet.

succes ermee

Beste Kostenzer, Ik heb net uw advies opgevolgd maar er komt maar 1 vak die bij de drive hoort en die geeft alleen maar formatteren aan

het zijn altijd 2 vakken.
in het linkse staat bv schijf 0 en in het rechtse de partities.

Formatteren?
Kan, als er niets op staat wat je nog moet hebben.

Wat zie je als hem hem in een andere computer prikt?

Je kunt ook hier van de site hiren's boot cd downloaden: http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026

Hiermee kun je bv partition wizzard home edition starten en kijken of de drive niet misschien hidden is.

Beste kostenzer,

Dankjewel voor je hulp, maar we hebben het al opgelost. Het lag aan de beveiliging, die was alleen voor de administrators van de andere computer. Ik heb de beveiliging opgeheven en heb ingesteld dat niet alleen de administrators toegang hebben, maar iedereen toegang heeft op de schijf. De schijf kunnen we nu gelukkig openen.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan