Ext. harde schijf opdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElvisFannetjeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Ik heb een externe schijf van 1,5TB, maar ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe partities te gebruiken? Wat is voor mij daar het voordeel van, want ik ga het dan ambetant vinden als een partitie te groot of te klein is.
Ik kan dan evengoed een map gebruiken voor verschillende zaken zoals thuis en werk te scheiden. Ik weet niet goed wat ik zou doen.
Kunnen jullie wat tips geven?

Welkom,

Het is op Helpmij niet de bedoeling je vraag in die van iemand anders te plaatsen. Daarom heb ik je vraag een eigen plek gegeven.

Om op je vraag terug te komen:

Ik zie het nut er niet van in om je externe harde schijf op te delen. Als de schijf kapot gaat (ook als je meerdere partities hebt) is de data veelal toch verloren.

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Ik zag er het nut ook niet echt van in.

En sorry dat ik die vraag bij iemand anders z'n vraag stelde, maar ik ben nog maar net geregistreerd en weet ik dat dus niet. Het was tenslotte dezelfde vraag eigenlijk, vandaar mijn vergissing. Ik zal er in de toekomst zeker op letten. Nogmaals excuses.

Om de zaak 'netjes' gescheiden te houden heb ik wel partities aangemaakt.
Eén voor het opslaan van backups en eentje waarop ik al mijn media heb staan: foto's, muziek en video's.
Ik heb vervolgens de standaardlokatie voor die bestanden (verkenner) ook daarheen verplaatst, zodat die daar - zonder dat ik daar steeds op moet letten - altijd worden opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Nu hou ik alles netjes gescheiden via mappen.
Maar het heeft toch geen zin om een partitie te maken in een externe schijf voor backups, want als de schijf crasht, chrasht de backup mee.

Hoi,

Tja .... zo kan je eindeloos blijven redeneren.
A. Een backup van - met name - de data van je interne harde schijf betekent 'dubbele' zekerheid'
B. En voor de rest moet je gewoon doen wat jou goed dunkt. Ik heb het zo opgelost en dat bevalt me prima.

Op de interne harde schijf zet ik eigenlijk geen data. Ik gebruiik daarvoor meteen mijn externe schijf. En met een backuppartitie dacht ik dan te bedoelen van alle documenten in feite dubbel op de externe schijf te staan hebben en dat heeft geen zin, want als die crasht ben je toch alles kwijt.
Ik zou dus eigenlijk niet weten waarom ik partities moet maken. Ik denk dat ik dat dan ook beter niet doe aangezien ik ook niet echt zeker weet hoe dat moet en al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan