Ext.HD als massaopslag Foto's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Na het her en der lezen van het maar zoveel aantal jaren meegaan van opgeslagen JPEG's op CD-R/DVD-R's zoek ik een betrouwbare opslag voor al mijn foto's.

Als ik een externe HD af en toe aansluit en telkens daar mijn fotos op opsla is deze manier dan beter en van langere levensduur dan op CD/DVD's ?
Ik zou dus enkel en alleen deze schijf inpluggen als ik wil opslaan.
Hoe zit het met foto's die bvb.binnen 15 jaar op zo'n ext.HD staan en een ext.HD die bvb. een aantal jaren geen power krijgt ?

Is dit DE oplossing voor het voorkomen van verloren digi-foto's of zijn er nog andere,betaalbare ?

Een externe hardeschijf veiliger dan een cd of dvd. En natuurlijk een medium waar je veel meer op kan slaan ( bijv ext. hdd van 250 GB of 320 GB ).
Bijna allemaal zijn ze Plug&Play, dus alleen inpluggen in USB en evt. stroom ( soms gaat dat via USB-poort, soms niet ) en dan gebruiken. Schijf wordt herkend door Windows en wordt getoond in Start --> Deze Computer ( of Computer bij Windows Vista ).

Ok maar wat als ik nu bvb.(natuurlijk) de ext.HD met enkele duizenden foto's in de
kast leg,zonder intussen ooit in te pluggen en die binnen 15 jaar terug inplug gaat
dan alles nog i.o zijn.

Had ik niet ergens gelezen dat die frequent ff power moet krijgen of klopt die stelling niet ?

Ik weet niet of dat zo is, maar ik denk dat dat wel goed is voor zo'n ext. hdd.
Ik zou hem zelf dan 1 x per maand even een halfuurt aan laten staan

Verder is het betrouwbaar hoor, je moet alleen de schjif niet te vaak laten vallen enz.

Lijkt me idd.haalbaar normaal gezien
Bedankt voor je snelle reply"s:thumb:

BTW,ik zie de laatste tijd ook veel onbekende rare merken opduiken tot zelfs
in de Blokker etc.,maar wat met die hun qualiteit,is er iets waar ik moet op letten feitelijk
of gewoon ineens een bekend merk als Maxtor,Seagate ed. kopen ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er qua kwaliteit niet heel veel verschil zit, maar ik denk wel dat een '' betrouwbaar '' merk beter is, vooral als het om ( belangrijke? ) foto's gaat die je een lange tijd wilt bewaren.

De merken van interne hardeschijven ( Seagate, Maxtor, WD ) komen niet helemaal overeen met de merken van ext. hdd's.
Voor een externe hdd is bijvoorbeeld Western Digital goed.

Of bijv. deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan