Ext HD werkt (ineens) niet meer op betsaande usb2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradox010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Echt heel vaag... Mijn ext HD heeft het altijd goed gedaan, totdat ik hem op een andere pc heb gebruikt.
Nu wil ik hem weer aansluiten op mijn eigen pc (Dell XPS600) waar hij het altijd op heeft gedaan en dan krijg ik de melding: This device can perform faster if u connect it to an USB 2.0 port. (met link om mogelijke poorten te bekijken)

Het punt is echter dat dit ALLEN USB2.0 poorten zijn en ik dus niet begrijp waarom ik ineens die fout melding krijg.

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen, want ik kan nu niet meer mn HD op en daar staan juist mn foto's, documenten, muziek, etc....

Ik ben niet ervaren met het updaten van BIOS ed en ook niet happig op, omdat ik altijd bang ben dat mn hele pc van slag raakt.

GRAAG HULP!!
~Alvast bedankt voor de moeite
~PaRaDoX

Volgens mij heb je het over 2 verschillende dingen: een (ogenschijnlijk onterechte) melding over de aansluiting, en over dat het ding niet werkt. Bovendien komt die melding over de gebruikte USB-poort van het syteem, niet van de schijf. Die lijkt wel te worden gezien, anders krijg je ook geen melding.

Heb je al in de verkenner gekeken? Zie je hem echt niet? Het al dan niet aansluiten van een willekeurig USB 1/2/3 apparaat op een willekeurige USB 1/2/3 poort zou in principe geen enkel probleem moeten zijn. USB is zoals dat heet "downward compatible". Enige verschil is dat de poort uiteindelijk leidend is in de hoeveelheid datadoorgifte.

Ok klopt. Hij WERKT wel, maar word op geen enkele manier meer gelezen.
Ook via de verkenner niet. De aanwezigheid van de disk wel, maar met slecht 0 bytes capaciteit. Ik heb 8 USB poorten, 6 achter en 2 voor, maar het effect is op alle poorten hetzelfde.

En als de melding over het aansluiten van het systeem komt is dat toch vaag? Het zijn namelijk allemaal USB2.0 poorten, dus zou de melding zowiezo niet "mogen" verschijnen toch?

Laatst bewerkt:
hmmm... dat is toch wel vreemd ja. Heb je hem beschadigd misschien? Probeer nog eens om hem aan een andere pc te koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan