ext hdd word niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

korter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
ik had een ext hdd (ide)via usb aangesloten zonder problemen.
echter moest ik een andere ide schijf formatteren dus heb ik de schijven in mijn ext behuizing verwisseld.
nu word echter mijn eigen schijf niet meer herkend na dat ik hem weer heb aangesloten.
in de device manager word wel bij harde schijven een usb drive herkend, echter in disk management staat geen extra harde schijf.
ik heb al geprobeerd om andere usbpoorten tegebruiken, de ext behuizing aantesluiten op een laptop, usb drivers van de schijf in de manager verwijderd en opnieuw geinstalleerd. alle probeersels geven geen resultaat van herkenning.
ik wil niet gelijk naar de winkel rennen en een nieuwe behuizing aanschaffen.
heeft er iemand een oplossing?

gr korter

Hallo @korter,

Controleer of de HDD goed in de behuizing zit, en of de IDE-kabel en (belangrijk!) de kleinere vodingskabel ook goed zit aangesloten.

Groetjes, WDHBGS

hallo wdhbgs,

uiteraard heb ik alle kabels gecontroleerd.
de hdd tikt als ik de behuizing aanzet. is het misschien mogelijk dat de cache kapot is en de hdd niet wil starten.
en dat misschien de reden is dat hij niet herkend word?

gr. korter

(Hopelijk) oplossing!

Hallo,

Als een HDD tikt, is er iets mis met de HDD.
Dat had ik ook (met de laptop waar ik nu opzit).
Om precies te zijn met de chip aan de onderkant.
Het probleem lost zich (volgens YouTube door een schok) door een nieuwe chip.
Ik heb nog steeds dezelfde chip, enz...
Het klink raar, maar het kan worden opgelost door een schok.
Schroef dan wel eerst de chip eraf, anders (als je het hard doet) kan de schijf schade oplopen.
Als dat niet lukt of als je dat niet wil (dat kan ik me best voorstellen), dan kan je ook op internet naar een nieuwe chip opzoek gaan.

Groetjes, WDHBGS:d:thumb::thumb::D

hallo,

goed ik breng hem morgen wel ff weg. heb niet zo de behoefte om zelf tegaan lopen rommelen met een chip

bedankt.

Hallo,

Groot gelijk.
Zorg er liever niet voor dat hij wordt vervangen of gegepareerd.
Vraag gewoon of de chip mag worden vervangen.

Groetjes, WDHBGS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan