Ext4 bestandssysteem en bestandsrechten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Beste mensen, ik heb me externe harddisk aangesloten via usb op mijn satalietdecoder. Om ervoor te zorgen dat me hdd met de satalietdecoder kan werken heb ik hem geformatteerd naar Ext4. Me satalietdecoder werkt op Linux besturingssysteem. Dat werkt veder wel goed ik heb er verder geen problemen mee alleen hoe benader ik dit bestandssysteem met me pc? Ik heb het programma Ext2 Volume Manager geïnstalleerd en veder heb ik LinuxReader programma geïnstalleerd. Als ik me hdd van de usb van mijn satalietdecoder eruit trek en ik plug het weer in me pc dan wordt het hdd netjes herkend. Alleen ik kan de bestanden die dan erop zitten niet eraf halen.. Ik kan alleen de bestanden naar me pc kopiëren. Ik kan geen mappen aanmaken bestanden/mappen verwijderen en geen bestanden/mappen verplaatsen naar een andere hdd. En verder kan ik geen enkel bestand of map naar deze externe harddisk verplaatsen of kopiëren. Ik krijg dan een melding van dat ik niet de rechten heb om deze actie te kunnen uitvoeren. En het stomme is ik kan niet via Machtigen me rechten veranderen.. Een of andere manier krijg ik niet de optie Beveilig in het Eigenschappen venster te zien. Hoe los ik dit probleem op??? Ik wil de volledige controle over het hardeschijf hebben. Ik wil net als de harddisk's op me pc de volledige eigenaar zijn zonder beperkte rechten! Nu los ik het probleem tijdelijk op via FTP. Ik maak via FTP verbinding met me satalietdecoder (dat is aangesloten op het netwerk) en dan kan ik bestanden hernoemen verplaatsen en verwijderen. En ik kan ook bestanden vanuit me pc naar de hdd versturen. Alleen met een downloadsnelheid van 8 Mb/s schiet dat niet echt op.. Als ik opneem heb al gauw 40 gb aan materiaal opgenomen en dat over het netwerk versturen duurt erg lang. Welke Linux Expert kan me verder helpen..

Mvg.

Niet fatsoenlijk te lezen; maak er eens een paragraafindeling van met een witte regel ertussen waar dat nodig is......

Ext4 ondersteuning op windows is nou eenmaal behelpen. Je kunt met het linux CHMOD commando de harddisk volledig toegankelijk maken, maar ik vermoed dat dat niet het probleem is.

De makkelijkste oplossing is in veel gevallen gewoon een virtual machine draaien met een lichte linux versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan