Extend volume werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Ik heb geen idee of dit de juiste categorie is maar ja.

Ik heb dus shrink volume gedaan omdat ik windows 8 wilde testen zonder win7 te verwijderen. Nu vind ik windows 8 wel prettig en wil deze dus gebruiken zonder windows 7. Maar als ik dus rechter muisknop doe op een van de 2 partities kan ik niet op extend volume klikken. Moet ik dus eerste de 2e partitie die ik heb vrijgemaakt verwijderen?

Hoi,

Ik neem aan dat windows 8 nu op je 2e partitie staat, in dat geval zal je setup helemaal opnieuw moeten doen omdat je te maken hebt met het Master Boot Record dat op je eerste partitie staat.
Dus op de normale manier booten van je W8 dvd, en dan pas kan je de eerste partitie verwijderen.
Andersom zou het wel mogelijk moeten zijn, als je windows 8 op de eerste partitie hebt staan, en windows 7 op de tweede, kan je vanuit schijfbeheer zonder problemen de tweede partitie verwijderen, of de eerste groter maken.
Succes!

De opstartbestanden staan op de W7 partitie, de mbr staat in de eerst sectors van de schijf en heeft er niet zo veel mee van doen.
Of de windows 7 bestanden wissen vanuit W8 en de partitie verkleinen en die niet verwijderd kunnen zijn de bootbestanden maar overnieuw beginnen zoals m'n boverbuurman zegt zal handiger zijn.

De opstartbestanden staan op de W7 partitie, de mbr staat in de eerst sectors van de schijf en heeft er niet zo veel mee van doen.
.

Sorry, ik was in de veronderstelling dat in het MBR staat welke partitie opstartbaar is, en ik dacht dat als je er een ander besturingssyteem op die partitie zet, het mbr stopt en dan een foutmelding geeft.
Ik ga me er over inlezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan