extensie (malware?) ingeschakeld door bedrijsbeleid (google chrome)

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
sinds een paar dagen krijg ik allemaal ongewenste reclame. als ik naar extensies ga, staat daar iets wat ik niet ken. Maar ik kan het niet verwijderen, want geinstalleerd door bedrijfsbeleid. hoe kom ik hier toch van af. Malware byte heeft niet geholpen, evenmin overigens als het verwijderen van een stukje onbekende software via configuratiescherm.
 
kijk hier even bij het stukje van JRT en AdwCleaner

ik heb adwcleaner gedraaid dat vroeg om de pc opnieuw op te starten. daarna ging ik terug naar GC. het programma reageert niet meer. ik heb het toen verwijderd en opnieuw geinstalleerd nog steeds de boodschap dat het programma niet meer reageert. ik kon ook dit venster niet openen, heb het weer verwijderd en ben u via explorer ingelogd. wat is hier misgegaan en hoe los ik het op?
 
krijg je een foutmelding met code? zo ja welke?
heb je google chrome al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd doe dit met een uninstaller zodat je weet dat er geen bestanden overblijven hiervoor kan je revo uninstaller gebruiken
en welke extensie staan er bij google chrome
 
ik krijg geen foutmelding alleen de bekende boodschap wachten op zoeken op internet voor hulp.
ik heb GC verwijderd met Revo, daarna opnieuw geinstalleerd. maar nog steeds zelfde probleem. om weer naar dit forum terug te kunnen keren moest ik eerst GC weer de-installeren.
 
Wellicht handig om ook even te vermelden wat dat "iets" is.
ja dat zou ik ook wel willen, maar als ik GC weer ga installeren, kom ik, na het downloaden en het installeren niet verder dan de boodschap dat GC niet meer werkt. ik kom dus niet op het startscherm en kan dus ook niet raadplegen welke extensie het zou betreffen. Het gaat volgens mij eerder mis (misschien omdat de leverancier van de extensie uit boosheid heel GC heeft gecorrumpeerd op mijn pc?).

voor alle duidelijkheid: GC staat in de lijst van software (als ik via configuratiescherm kijk); ditbericht gaat uit via explorer.
zodra ik echter reactie ontvang en wil openen, moet ik eerst GC sluiten/verwijderen omdat ik anders weer boodschap van GC krijg dat ie niet meer werkt
 
Laatst bewerkt:
Ok dan, dat had ik er nog niet uit begrepen.
 
kan je het misschien nog terug zetten met een herstelpunt

geprobeerd, maar eind van liedje is dat systeem meldt dat niet teruggezet kan worden; deze melding komt iedere keer weer terug. toch lijkt er wat veranderd in systeem, nu reageert outlook ook al niet meer......
 
waarom kan je het niet terug zetten en welke melding staat er bij?
heb je misschien nog een windows installatie cd?

p.s als er steeds meer dingen niet meer werken raad ik je aan om een backup van je bestanden te maken
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan