extensie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamers-inside

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
als ik iets in een zip of winrar formaat wil in pakken dan krijg ik een bericht van ( door het wijzigen van de extensie word het bestand onmogelijk bruikbaar wilt u de extensie tog wijzigen ) ja of nee als je op ja drukt dan word het gewoon zo'n raar bestandje zonder logo
dus geen logo van zip of winrar

en als ik het op nieuw probeer is het niet weg en als ik me pc reboot ook niet

please help my ik word er gek van

gamers-inside zei:
als ik iets in een zip of winrar formaat wil in pakken
In Winzip moet je eerst een naam voor het te maken archief maken. Bestand, Nieuw.
Bijvoorbeeld Test.zip. Nu kun je door "drag and drop" of slepen en neerzetten, de bestanden die je in wilt pakken, naar het hoofdvenster van Winzip slepen.
Daarna kun je in een hulpvenstertje o.a de compressie instellen en klaar is Kees.

Het resultaat is een Test.zip-bestand met daarin de bestanden die je het Winzip-venster hebt ingesleept.

Er zijn meer manieren, maar dit is de simpelste.

In Winzip moet je eerst een naam voor het te maken archief maken. Bestand, Nieuw.
Bijvoorbeeld Test.zip. Nu kun je door "drag and drop" of slepen en neerzetten, de bestanden die je in wilt pakken, naar het hoofdvenster van Winzip slepen.
Daarna kun je in een hulpvenstertje o.a de compressie instellen en klaar is Kees.

Ik vraag mij een beetje af of bovenstaande idd. de simpelste is............. :confused:

Ik klik rechts op een bestand in de verkenner en vervolgens kies ik uit het popupmenuutje voor : add to "naam".zip. Enkele seconden later is een zipbestand van het bestand gemaakt. Zonder ook maar het toetsenbord aan te raken "kost" mij dit in totaal 4 muisklikken, waarin begrepen het openen van de verkenner en het 1x aanklikken van het bestand.
Als topicstarter al in de verkenner en de juiste map staat, is zijn doel dus met slechts 2 muisklikjes te bereiken.

Laatst bewerkt:
Mmm...Ik maak een leeg ***.zip bestand en daar sleep ik 2 of 40 of meer bestanden in.

Is mijn ***.zip bestand gevuld met de bestanden die ik wil, dan sluit ik af.
Hoeveel muisklikken ik geef, heb ik niet geteld.

Waar het mij om gaat, is dat ik niet van een individueel bestand de extensie ga wijzigen.

En dat was het probleem van TS.
Hij moet van een bestand niet de extensie in .zip veranderen.

Doet zip.exe ook niet, het laat het originele bestand intact en zipt het met de door mij genoemde 2 cq. 4 muisklikken naar een (nieuw) ingezipt bestand. M.a.w. na de muisklikjes heb je nog steeds het originele bestand, maar OOK een ingezipte versie.

Laatst bewerkt:
Natuuurlijk blijft met mijn methode het oorspronkelijke bestand ook gewoon op zijn plaats.

Door "drag and drop" zet ik een kopie in het Winzip venster.

Ik heb dan het "Ad"-venster dat Winzip opent, gesloten.

Maar nogmaal, volgens mij heeft TS geprobeerd "met de hand" extensies te wijzigen in .zip.

Maar er leiden vele wegen naar Rome, inderdaad.

idd. 1 : er leiden vele wegen naar Rome, hele lange en zeer korte en
idd. 2 : mogelijk met de hand getracht e.e.a. te wijzigen.

als ik iets in een zip of winrar formaat wil in pakken dan krijg ik een bericht van ( door het wijzigen van de extensie word het bestand onmogelijk bruikbaar wilt u de extensie tog wijzigen ) ja of nee als je op ja drukt dan word het gewoon zo'n raar bestandje zonder logo
dus geen logo van zip of winrar

en als ik het op nieuw probeer is het niet weg en als ik me pc reboot ook niet

please help my ik word er gek van

Als ik zo lees pak jij het niet helemaal goed aan.. Hoe maak jij een gecomprimeerd ZIP of RAR bestand? Verander je alleen de extensie?
Dat gaat nooit werken.

Het doel van een extensie is de indeling van het bestand AANGEVEN. Het doet verder zelf niets met de indeling.

Als jij dus een word document (=.DOC) zomaar .ZIP gaat noemen gaat er iets mis. Windows 'denkt' dat het om een ZIP gaat (de extensie is immers ZIP) maar het blijkt om een Word bestand te gaan AI.

Gebruik een van de bovenstaande beschreven methodes om er een keurig bestandje van te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan