extensions willen niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik gebruik firefox 1.5.0.1. Nu wil ik extensions installeren, maar er wordt dan vermeld dat software installation currently disabled is. Bij edit options krijg ik dan mijn options te zien, maar wat moet ik daar anders instellen?

Bedoel je dit?

mozilla3ju.jpg

Dan moet je op "Allow" klikken.

Hij staat er al op allow. En wat nu dan?

De extensie opnieuw proberen te downloaden en installeren. Als de betreffende site is toegestaan, zou dat nu moeten lukken.

Ik vrees van niet :( Ik heb hem ook al gedownload, maar ik heb geen idee hoe ik die xpi in firefox moet integreren?

Laatst bewerkt:
Kun je misschien de link geven naar de extensie die je wilt installeren? Dan bekijk ik het zelf even.

Is het misschien zo dat je het xpi bestand downloadt, in plaats van de extensie te installeren?

Ik heb even geprobeerd FlashBlock te installeren en dat is bijna gelukt:

1. Ik klik met de linkermuisknop op "Install Now". (Dus niet rechtsklikken > opslaan als, want dan downloadt je het xpi-bestand en dat is niet de bedoeling. Vroeger wel, maar nu niet meer.)

2. Bovenaan verschijnt de balk: "To protect your computer.. etc.".

3. Ik klik rechts in die balk op "Edit Options".

4. Het venstertje dat ik eerder liet zien verschijnt. Ik klik "Allow" en dan "Close".

5. Ik klik wederom met de linkermuisknop op "Install Now".
Dit verschijnt:

hangmat13mq.jpg

Ik kies "Install Now".

6. Nu wordt de extensie binnengehaald. Firefox afsluiten en opnieuw starten voltooit de installatie. Maar in dit geval niet, want deze extensie is nog niet compatibel met Firefox 1.5.0.1. :)

buffy zei:
deze extensie is nog niet compatibel met Firefox 1.5.0.1. :)

Hiep hiep... bareuh.

In elk geval bedankt voor je hulp. Nu kan ik dus eerst gaan uitvogelen hoe ik van 1.5.0.1 terug ga naar 1.5 :(

Bareuh... Ik heb firefox gedeinstalleerd, maar zelfs dat werkt niet. Hij blijft alles onthouden, van zijn bookmarks tot aan vervelende instellingen toe. Snif. Ik ben niet blij. Heeft iemand nog ideeen?

hangmat zei:
Bareuh... Ik heb firefox gedeinstalleerd, maar zelfs dat werkt niet. Hij blijft alles onthouden, van zijn bookmarks tot aan vervelende instellingen toe. Snif. Ik ben niet blij. Heeft iemand nog ideeen?

Lijkt me sterk. Heb je echt deze instructies gebruikt om Firefox te verwijderen? Dan wordt er echt niets onthouden hoor... (vooral stap 4 niet vergeten).

Hiep hiep... hoera. Het is me gelukt, maar niet nadat ik het een en ander uit het register heb gesloopt. Het leek erop dat er iets niet goed zat in mijn profiel. Maar goed, het werkt. Bedankt voor je hulp!

Offtopic: buffy is een van mij favoriete TV series. SMG ziet er veel te goed uit :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan