exteren HDD partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Hoi, ik heb een externe HDD schijf aangekocht wanneer ik nu via schijfbeheer ga kijken zie ik dat de 80gig van de schijf nog niet zijn toegewezen.
Hoe kan ik deze formateren en partioneren, en moet ik dan er een primiare of uitgebreide partitie van maken of een logsich station.
Ik werk met XP prof maar zou ze graag in fat 32 hebben .
Hoe gaat dit allemaal in zijn werk?

Via schijfbeheer kun je toch, door met rechts op de "Niet toegewezen ruimte" te klikken, partitioneren?
Anders kun je kijken of je met Partition Magic verder komt of een andere partitie manager.

Ik zou er een uitgebreide partitie met logisch station van maken.
Zo heb je denk minder kans op problemen, als je de externe schijf nog eens op een andere pc wilt aansluiten.

Geplaatst door stevendemunter
Logisch station kan ik niet aanvinken, blijft in het grijs staan.
Je zal eerst een uitgebreide partitie moeten maken of is die ook grijs?

Maar dan staat de schijf wel in ntfs, kan ik ze niet laten omzetten naar fat32, of gebruik ik daar voor best iets zoals PM

Geplaatst door stevendemunter
Maar dan staat de schijf wel in ntfs, kan ik ze niet laten omzetten naar fat32, of gebruik ik daar voor best iets zoals PM
Ik ben bang dat je dan beter meteen met PM of een andere partitie manager de schijf kunt indelen.
PM formateerd de schijf ook sneller, na het partitioneren.:)

Na het formatteren in NTFS kan je de schijf ook een tweede keer formatteren in FAT32.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan