Extern beeldscherm voor 3D film...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinmrn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik heb een laptop met de ati radeon HD 5870 als videokaart. Deze supporteerd "3D stereoscopic display/glasses support13". Nu vraag ik me af hoe ik er 3D mee kan afspelen. Ik neem aan dat het niet gaat via het huidige scherm. Of dat je toch een speciaal soort scherm nodig hebt. Dus ik vraag me af hoe het werkt. Kan ik een extern scherm kopen met "3D support" en simpelweg met een HDMI kabel de 3D film afspelen?

groeten Kevin

Goedenavond,

Volgens mij als je er een 3d blu-ray speler er in hebt zitten zou je met de speciale 3d brillen dus 3d kunnen kijken.
Zie dit bericht

bedankt voor je antwoord modag

Ik merk dat nvidea een 3D kit heeft uitgebracht:

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_3D_VisionKit_us.html
Dit werkt wel weer niet met de ati videokaart. Ik leerde er wel uit dat een scherm daarvoor 3D ready moet zijn. Ik heb eerder ook al gemerkt dat het nu bij televisieschermen staat. Het prehistorische HD ready word nu 3D ready :D. Nu ik zou het vooral educatief willen gebruiken. Zelf wat experimenteren met filmpjes te maken voor 3D doeleinden, daarom lijkt het me wel ideaal een extern scherm te gebruiken dat wat groter is, aangenamer om werken en natuurlijk ook af en toe gewoon een film op te zien. Daarom zou ik toch eens willen weten hoe dit technisch verloopt. Welke aansluitingen en kabels moet ik hiervoor hebben? Heb ik zelf een 3D ready scherm nodig?

En bestaat er eventueel een ati alternatief op de nvidia 3D Kit?
Aangezien het kostenplaatje wel hoog kan oplopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan