Ik ben bezig met een database voor het beheren van een magazijn. Als wij iets uit het magazijn leveren, moet er bij sommige producten een certificaat bij komen. Nu moeten we elke keer het certificaat opzoeken en een kopietje maken om deze erbij te leveren. Dit zou ik graag wat automatiseren, maar ik vraag me af of en zo ja, hoe ik dit in access voor elkaar kan krijgen. Ik weet nog niet zo gek veel van VB en waarschijnlijk komt dat er wel bij kijken. Wat ik zou willen is het volgende:
Ik heb een leverings rapport waarop de producten staan die geleverd zijn met aantal e.d. erbij. In de database is aan bij elk product het certificaatnummer opgeslagen. Ik zou de certificaten onder dit nummer willen inscannen en als pdf willen opslaan. Vervolgens wil ik iets (maar wat?) aan het rapport toevoegen, zodat voor elk product wat op het leverings rapport staat vermeld, waar een certificaat bij is, dit certificaat automatisch aan dit rapport wordt gekoppeld en dus geprint.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb een leverings rapport waarop de producten staan die geleverd zijn met aantal e.d. erbij. In de database is aan bij elk product het certificaatnummer opgeslagen. Ik zou de certificaten onder dit nummer willen inscannen en als pdf willen opslaan. Vervolgens wil ik iets (maar wat?) aan het rapport toevoegen, zodat voor elk product wat op het leverings rapport staat vermeld, waar een certificaat bij is, dit certificaat automatisch aan dit rapport wordt gekoppeld en dus geprint.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.