Extern bestand (pdf) toevoegen aan rapport

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BT13
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BT13

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
Berichten
26
Ik ben bezig met een database voor het beheren van een magazijn. Als wij iets uit het magazijn leveren, moet er bij sommige producten een certificaat bij komen. Nu moeten we elke keer het certificaat opzoeken en een kopietje maken om deze erbij te leveren. Dit zou ik graag wat automatiseren, maar ik vraag me af of en zo ja, hoe ik dit in access voor elkaar kan krijgen. Ik weet nog niet zo gek veel van VB en waarschijnlijk komt dat er wel bij kijken. Wat ik zou willen is het volgende:

Ik heb een leverings rapport waarop de producten staan die geleverd zijn met aantal e.d. erbij. In de database is aan bij elk product het certificaatnummer opgeslagen. Ik zou de certificaten onder dit nummer willen inscannen en als pdf willen opslaan. Vervolgens wil ik iets (maar wat?) aan het rapport toevoegen, zodat voor elk product wat op het leverings rapport staat vermeld, waar een certificaat bij is, dit certificaat automatisch aan dit rapport wordt gekoppeld en dus geprint.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
Nog nooit gedaan. Ik weet niet of het werkt maar zo zou ik het doen:

Open word, doe insert kies bestand pdf.
Selecteer pdf in word copieer selectie naar rapport in Access.

als het goed is heb je nu een Bound OLE object waarvan je de source kan veranderen naar iedere willekeurige PDF file.

Voila (hoop ik)

Het kan ook zijn dat je een Word OLE object hebt gekopieerd waarin die PDF te zien is. Probeer eens wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan