• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

extern bestand updaten bij openen excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cartucci

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2018
Berichten
65
Niet typisch een Excel vraag maar misschien ook wel. Daarom denk ik dat hij hier het best op zijn plaats is.

Hoe het goed uit te leggen? Ik doe een poging:

1. Ik genereer gegevens uit een niet-Excel programma en exporteer deze naar een Excel bestand A
2. De gegevens van Excel bestand A, gebruik ik in een Excel bestand B
3. Nu moet bij openen van Excel bestand B, Excel bestand A geupdated worden vanuit het niet Excel programma.
4. Hiervoor moet Excel bestand A geopend, ververst en opgeslagen en gesloten worden.

Nu de vraag:

Is het mogelijk om stap 3 uit te voeren op het moment dat Excel bestand B wordt geopend?

Dus, bij stap 3 moet stap 4 uitgevoerd worden.

Iemand een idee hoe dit mogelijk te maken?
 
Dat is ongetwijfeld mogelijk met VBA maar zonder voorbeeldbestand(en) zal je weinig oplossingen zien.
 
Dat begrijp ik. Zal het proberen wat meer te verduidelijken.

Hier 2 eenvoudige voorbeeldbestanden in de vorm van bestand A en bestand B.

De gegevens in bestand A worden door een export uit (bijvoorbeeld) Exact gegenereerd. Dat kan ik hier niet simuleren.

Verversen van de gegevens in bestand A gebeurd d.m.v. het klikken op het ververs icoon in het menu Invoegtoepassingen. Zie afbeelding (rode pijl).

Zodra de gegevens ververst en opgeslagen zijn in bestand A, kan bestand B er over beschikken bij openen.

Wat ik graag wil is de gegevens in bestand A verversen, op het moment dat bestand B geopend wordt.
 

Bijlagen

  • A.xlsx
    9 KB · Weergaven: 24
  • B.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 25
  • 2019-11-14_2312.png
    2019-11-14_2312.png
    4,3 KB · Weergaven: 29
Waarom moet het in 2 bestanden? Worden er samengevoegde cellen vanuit Exact gegenereerd? Waarom 1 regel gegevens in meerdere bestanden? Is de vraag wel compleet?
 
Is dat hetzelfde ververs ikoon dat op de Gegevens tab staat? ZO niet, waar komt jouw ververs ikoon dan vandaan?
 
Waarom moet het in 2 bestanden? Worden er samengevoegde cellen vanuit Exact gegenereerd? Waarom 1 regel gegevens in meerdere bestanden? Is de vraag wel compleet?

Het kan niet anders. Bestand B is in de praktijk een complex bestand wat o.a. gestoeld wordt op gegevens uit bestand A. Bestand A moet voor een juist overzicht, geupdated worden zodra bestand B wordt geopend.

Momenteel moet eerst bestand A handmatig geopend, geupdated en afgesloten worden en vervolgens kan bestand B geopend worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan