extern buraublad in windows server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
hoi ik ben enzo

ik wil graag met windows 2003
dat je via extern burablad kan inloggen,om bijvoorbeeld op een andere locatie een word document kan maken . ik zou dan op de server zelf ook graag op internet willen kunnen
computer waar het op komt te staan
asus 700mhz ik heb ook een 3com switcher of ik die nodig heb hoor ik wel .
ik heb het al een keer geprobeerd toen kon ik op de server wel inloggen met dat geval maar niet op een andere computer
ik ben best wel technis maar wel heele naamen gebruiken en geen afkortingen aub (anders snap ik het niet want ik ben wel 11 )

groetjes enzo

ps ik zit al hee lang met deze vraag en ik zou nu wel een antwoord willen

Eigenlijk is dit nog relatief eenvoudig. Doorloop de volgende stappen:

-Installeer 2003
-Zet Remote desktop aan
-Installeer Office op de server
-Koppel de server aan je netwerk
-Ga naar dyndns.org en registreer een subdomeinnaam -> bijv. enzo.dyndns.org
-Open poort 3389 in je router. Of beter nog. Forward een andere poort (bijv. 12345) naar port 3389 in je router
-Als je router geen dyndns ondersteunt installeer dan de dyndns client op je server.

Hierna is je server overal bereikbaar via enzo.dyndns.org . Als je een ander poortnummer dan standaard (3389) hebt gebruikt dan geef je dit in de RDP client aan middels een dubbele punt. Je server is dan bijv. enzo.dyndns.org:12345

Veel plezier

oooh wacht niet Gesloten want hoe zet ik remote desktop aan gewoon computer eigenschAPPEN EN DAN VERBINDINGEN VAN BUITENAF EN OP JA KLIKKEN

nee maar die subdomein site die je hebt gegeven kost geld heb je ook een gratis subdomeinen site

ik denk dat ik ook niet duidelijk was ik bedoelden met internet dat je op de server zelf nog op internet kan
en met extern bedoelden ik vanaf windows extern burablad
nogmaals sorry voor mij onduidelijk heid

Moment.

Ja. Zoals je zegt. Verbinding van buitenaf aanzetten

Dyndns is gratis voor 1 domein. Even goed lezen tussen de reclame door

Hoezo kan je server niet op internet? Standaard is een browser aanwezig en ik neem aan dat je server aan het netwerk is gekoppeld (anders werkt het zo lastig met extern bureaublad).

maaar ik ben dan wel aangesloten op internet met de server aleen hij zegt beperkte of geen verbinding .
maar ik heb ook ergens gelezen dat je dan iets van de beveiligins polis moet veranderen :shocked:
maar ik zou vandaag eerst de server maar eens instaleeren.

is dat net zzoiets alls novell dat dyndns.org is niet gratis is er mischien ook een andere website voor ???
deze keeer heb ik het wel goed geken en toen kosten het we l geld

Laatst bewerkt:
Even geknipt van internet. Er is blijkbaar iets veranderd bij DynDNS.

Je moet een DynDNS Pro Free Trial starten en binnen de 30 dagen het Pro abonnement opzeggen. De Pro functionaliteit vervalt dan MAAR je mag 1 domeinnaam houden zolang er minstens 1x per maand mee aangemeld wordt. Enfin, dat is toch wat ik uit die pagina kan opmaken. Ik heb enkele weken geleden op die manier ook nog een domein kunnen maken en heb echter niets moeten doen voor de opzeg voor zover ik me kan herinneren.

Edit: Ik heb een artikel gevonden waarin ze de veranderingen tegenover vroeger uitleggen. Daarin bevestigen ze dat er met gratis accounts niets gaat gebeuren, op voorwaarde dat je minstens 1x per maand gaat aanmelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan