extern bureaublad computer client naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

NuNca

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Hoi allemaal,

ik wil meerdere gebruikers van het extern bureaublad automatisch kunnen laten printen naar een lokale labelprinter die aangesloten is op een PC die weer verbonden is met het extern bureaublad.

Als ik inlog op extern bureaublad met de PC waar de printer aan hangt krijg ik als printernaam:

LabelWriter 450 (van STV01) in sessie 9

als ik inlog met een andere PC waar dus de gedeelde printer softwarematig geinstalleerd is krijg ik:

LabelWriter 450 op STV01 (van STV02) in sessie 3

Nu heb ik een code gevonden en aangepast zodat ik en het sessienummer en de computernaam kan achterhalen waarmee ik verbonden ben op dat specifieke externe bureaublad.

Dus ik krijg in het eerste geval sessie 9 terug en STV01 als computernaam
en in het laatste geval sessie 3 terug en STV02 als computernaam

als ik nu een bijv een msgbox maak met daarin

Msgbox "LabelWriter 450 op STV01 (van " & GetClientName & ") in sessie " & TerminalServerSessionId

dan krijg ik "LabelWriter 450 op STV01 (van STV02" en gaat hij dus niet verder.

Ditzelfde geldt als ik wil printen, hij kent de printer niet omdat hij de naam niet afmaak.kan iemand mij helpen met dit probleem?

ps. sorry voor het lange verhaal. heb code als bijlage toegevoegd

Bijlagen

Ik heb het even in debug mode bekeken.
Voor mij is het erg obscuur wat er gebeurt.

Zou die 'WTSFreeMemory lpBuffer' opdracht misschien het verkeerde stuk geheugen leeggooien?
Waar komt de code vandaan?

Hoi evertVB,

bedankt voor je reactie.

ik heb dat gezocht op het internet en gevonden op
http://www.vbmonster.com/Uwe/Forum....C-name-when-in-Terminal-Server-session-in-VB6
het sessionID gedeelte heb ik daar ook ergens vandaan.

ik begrijp wel iets van vb maar ben er absoluut geen held in en heb daarom dit gezocht op het internet.

jij hebt het over de "WTSFreeMemory lpBuffer" maar die hoort bij de sessionID, dat gedeelte werkt prima. Het is de GetClientName die niet werkt, als ik daar dus iets achter wil zetten in msgbox of als printer, dan krijg ik dat niet in beeld en is het laatste woord dus die "GetClientName". Zoals in bovenstaande voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan