Hoi allemaal,
ik wil meerdere gebruikers van het extern bureaublad automatisch kunnen laten printen naar een lokale labelprinter die aangesloten is op een PC die weer verbonden is met het extern bureaublad.
Als ik inlog op extern bureaublad met de PC waar de printer aan hangt krijg ik als printernaam:
LabelWriter 450 (van STV01) in sessie 9
als ik inlog met een andere PC waar dus de gedeelde printer softwarematig geinstalleerd is krijg ik:
LabelWriter 450 op STV01 (van STV02) in sessie 3
Nu heb ik een code gevonden en aangepast zodat ik en het sessienummer en de computernaam kan achterhalen waarmee ik verbonden ben op dat specifieke externe bureaublad.
Dus ik krijg in het eerste geval sessie 9 terug en STV01 als computernaam
en in het laatste geval sessie 3 terug en STV02 als computernaam
als ik nu een bijv een msgbox maak met daarin
Msgbox "LabelWriter 450 op STV01 (van " & GetClientName & ") in sessie " & TerminalServerSessionId
dan krijg ik "LabelWriter 450 op STV01 (van STV02" en gaat hij dus niet verder.
Ditzelfde geldt als ik wil printen, hij kent de printer niet omdat hij de naam niet afmaak.kan iemand mij helpen met dit probleem?
ps. sorry voor het lange verhaal. heb code als bijlage toegevoegd
ik wil meerdere gebruikers van het extern bureaublad automatisch kunnen laten printen naar een lokale labelprinter die aangesloten is op een PC die weer verbonden is met het extern bureaublad.
Als ik inlog op extern bureaublad met de PC waar de printer aan hangt krijg ik als printernaam:
LabelWriter 450 (van STV01) in sessie 9
als ik inlog met een andere PC waar dus de gedeelde printer softwarematig geinstalleerd is krijg ik:
LabelWriter 450 op STV01 (van STV02) in sessie 3
Nu heb ik een code gevonden en aangepast zodat ik en het sessienummer en de computernaam kan achterhalen waarmee ik verbonden ben op dat specifieke externe bureaublad.
Dus ik krijg in het eerste geval sessie 9 terug en STV01 als computernaam
en in het laatste geval sessie 3 terug en STV02 als computernaam
als ik nu een bijv een msgbox maak met daarin
Msgbox "LabelWriter 450 op STV01 (van " & GetClientName & ") in sessie " & TerminalServerSessionId
dan krijg ik "LabelWriter 450 op STV01 (van STV02" en gaat hij dus niet verder.
Ditzelfde geldt als ik wil printen, hij kent de printer niet omdat hij de naam niet afmaak.kan iemand mij helpen met dit probleem?
ps. sorry voor het lange verhaal. heb code als bijlage toegevoegd