Extern bureaublad: De gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hey,

Ik heb een laptop, en ik krijg daar geen extern bureaublad mee. Telkens als ik wil verbinding dan verbindt hij met de laptop, maar daarna krijg ik de melding de gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig.
Alleen het vreemde is, er zit niet eens een wachtwoord op de laptop. Ik heb in gpedit.msc al ingesteld dat verbinding mag gebeuren zonder wachtwoord, en nogmaals in het register gekeken en daar staat LimitBlankPassword op 0, dus dat moet goed zijn.
Andersom lukt het namelijk wel, vanaf de laptop kan ik wel naar mijn eigen PC.
(Overigens is dit allemaal in een thuisomgeving.)

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik weet het niet meer.

Is de een soms een home versie...?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/remote-desktop-connection-faq#1TC=windows-7
In welke versies van Windows 7 is Verbinding met extern bureaublad opgenomen?
Alle versies van Windows 7 bevatten Verbinding met extern bureaublad.

Met Extern bureaublad kunt u een verbinding tot stand brengen vanuit elke versie van Windows 7.

U kunt verbinding maken met computers waarop Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate of Windows 7 Enterprise staat.

U kunt Verbinding met extern bureaublad niet gebruiken om een verbinding tot stand te brengen met een computer waarop Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic of Windows 7 Home Premium wordt gebruikt.

Mijn computer is Windows 10 (Preview Edition) en waarmee ik verbinding maak Windows 7 Ultimate.

Probeer eens dit: computernaam\gebruikersnaam waarbij de computernaam de hostname van de computer die je bereiken wilt is.

Naast de tip van André, het is verplicht om een wachtwoord in te stellen en gebruiken bij Extern Bureaublad toegang.

Tijs.

Probeer eens dit: computernaam\gebruikersnaam waarbij de computernaam de hostname van de computer die je bereiken wilt is.

Dat heb ik al geprobeerd, werkt helaas ook niet. Ik krijg het inlogscherm van de laptop dan, maar krijg nog steeds de melding dat het wachtwoord niet goed is.

Naast de tip van André, het is verplicht om een wachtwoord in te stellen en gebruiken bij Extern Bureaublad toegang.

Tijs.

Zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht heb ik dit uitgezet in gpedit.msc, welke ik na heb gekeken in het register.

Dat is niet af te zetten in de registry of gpedit of waar dan ook.
Dus zet een wachtwoord op het account waar je mee wilt verbinden en geef (voor de zekerheid) als gebruikersnaam op bij je Extern Bureaubladverbinding:
.\gebruikersnaam

Werkt dit, ga dan kijken of je mijn ongelijk kunt bewijzen m.b.t. wachtwoord wel degelijk noodzakelijk bij Extern Bureaublad.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Op mijn huidige computer heb ik ook geen wachtwoord en kan ik ook verbinding maken vanaf een andere laptop, of zelfs vanaf mijn telefoon.
(http://superuser.com/questions/106917/remote-desktop-without-a-password)

Maargoed, de laptop heeft normaal gesproken een wachtwoord, maar ik kreeg dus de melding dat het wachtwoord niet klopte. Daarom heb ik het wachtwoord uitgezet. Dus of het wachtwoord nou aan staat of uit, ik kom er helaas niet in...

Even nog een wat aanvullende informatie:
a. De tip van .\gebruikersnaam is in essentie de tip van Tiborv m.b.t. inloggen met computernaam\gebruikersnaam, maar zonder de (precieze) computernaam te hoeven weten. Scheelt typefouten, vergissingen etc.
b. Stel je voor dat je zonder wachtwoord zou kunnen inloggen met Extern Bureaublad, dan is er helemaal geen beveiliging meer, daarom geloof ik er niets van dat het, op welke manier dan ook, toch zo in te stellen zou zijn.

Ik ben dus benieuwd wat er uit de test gaat komen van mijn vorige posting.

Edit, toevoeging: Blijft vreemd/ongewenst, maar het gelinkte artikel zou inderdaad het idee geven dat het toch evt. mogelijk is. Toch zou ik mijn tests uitvoeren zoals aangegeven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft .\ er voor zetten niet gewerkt en blijf ik dezelfde melding krijgen dat het wachtwoord of de gebruikersnaam ongeldig is...

Je hebt niet per ongeluk een verkeerd keyboard layout? Type de gebruikersnaam en wachtwoord eens in kladblok en controleer of er staat wat je verwacht.

Niet duidelijk wordt of je nu eens een wachtwoord had ingesteld of niet. Mijn test gaat ervan uit dat je (minstens tijdelijk dan toch) wél eerst een wachtwoord instelt voor de gebruiker waarop je via Extern Bureaublad wilt inloggen.

Tijs.

Ik ben er 100% zeker van dat ik het juiste toetsenbord heb.

Ik heb zowel met wachtwoord geprobeerd, alsook zonder wachtwoord, maar blijf de melding krijgen dat het wachtwoord of de gebruikersnaam ongeldig is.

Zit die gebruiker wel in de groep Extern Bureaubladgebruikers? [Of in de Administrators groep, die standaard al in die EB-groep zit?]

Tijs.

Ik heb "iedereen" hier in gezet, maar dat heeft helaas niet geholpen...

Geen direct idee.. Ik zou kijken in de Windows logboeken ( eventvwr.exe ) rondom de tijden dat je probeert aan te melden via RDP. Kijk in alle 3 (Systeem, Applicatie, Security)

Tijs.

Daar staat dat ik gewoon toegang heb gekregen via RDP, maar kom er helaas nooit in...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan