Extern bureaublad doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartpigge

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Hallo mensen,

Ik wil met extern bureaublad verbinding maken met een andere computer(niet in mijn netwerk oid)

Ik heb zelf adsl van wanadoo en hier een Speedtouch 510 modem bij. De host computer heeft adsl van planet en dezelfde modem.

Ik heb bij beide computers in configuratiescherm - systeem het vikje aangezet bij externe gebruikers mogen toegang krijgen. Als externe gebruiker kan ik niks anders dan de accounts die op die computer zitten aangeven. Ik heb dus van daar een account met wachtwoord aangemaakt, die geef ik dan vanuit mijn eigen computer aan bij het verbinding maken.

Ik heb in de modempagina (10.0.0.138) in de napt settings een adres 3389 aangemaakt bij beide computers, en bij intern ip adres het interne ip adres 10.0.0.150 ingevult. De externe heb ik op 0.0.0.0 laten staan.

Als ik dan op mijn eigen computer het externe adres van de host computer in typ plus de accountgegevens die ik bij externe gebruikers op de host computer heb gezet krijg ik het volgende bericht: "De client kan geen verbinding met de externe computer maken. Mogelijk is de externe computer niet op externe toegang voorbereid of is de computer te druk bezig nieuwe verbindingen te accepteren. Probeer het later opnieuw."

Wie weet er wat ik kan doen om verbinding te krijgen??

Graag reactie

BVD
Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan