extern bureaublad icm speedtouch 716WL lukt maar niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterpolm

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
beste mensen,

ik zit met het volgende rare probleem:

Ik heb een computer met windows xp PRO die met een speedtouch 716WL aan het internet verbonden is.
Deze computer wil ik over nemen met externbureaublad over WAN

Ik heb mijn poorten geforward zoals op www.portforward.com beschreven staat en alle instellingen die voor een extern bureaublad sessie nodig zijn gedaan.

Deze computer neem ik al over op afstand met Radmin,maar ik wil thuis kunnen printen dus vandaar dat ik extern bureaublad wil..

Het verbinden met extern bureaublad lukt niet en dacht eerst dat ik mijn poort niet goed had geforward maar heb dat gechekt op www.PCFlank.com en kreeg ik dat poort 3389 op stealthed stond, net als Radmin, maar Radmin doet het gewoon.. Dus ik heb het gevoel dat het niet aan de router ligt maar aan windows..

Ik heb ervaring met extern bureaublad want gebruik het ook op andere computers en dat gaat prima..

toen ben ik eens via groepsbeleid (uitvoeren, gpedit.msc) naar Computerconfiguratie, Beheersjablonen, Windows-onderdelen, Terminal Services gegaan maar kon daar niks raars vinden..

doordat Radmin wel goed gaat maar extern bureaublad niet heb ik het grote vermoeden dat het niet aan mijn speedtouch 716 ligt..

Wie o wie kan me helpen om dit probleem op te lossen?

Eerste vraag moet toch zijn of je Extern Bureaublad wel aangezet hebt op de machine die je over wilt nemen?

(op die machine): Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
tabblad Verbindingen van buitenaf
Aanvinken: Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken
Klik op Externe gebruikers selecteren om gebruikers toe te voegen waarop ingelogd mag worden.

Zie bijlage.

Daarnaast kan de firewall van de betreffende pc nog roet in het eten gooien. Kijk daar ook naar.

NB: Standaard policy is dat de gebruikers waarop je wilt inloggen een ingevuld wachtwoord moeten hebben.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• extern_bureaublad.JPG
    extern_bureaublad.JPG
    50,1 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:
dit heb ik allemaal gedaan. ik heb alles goed ingesteld en heb ook een wachtwoord erop gezet.

Ik heb ook mijn windows firewall en mijn antivirus uitgezet uitgezet..

Is dat de machine die je via extern bureaublad bezoeken wilt? Want ik had het eigenlijk over de machine waarop extern op ingelogd zal moeten gaan worden.

Ik heb verder geen tips, behalve nogmaals alle firewall toepassingen nakijken (zowel op de machine vanwaaruit je de verbinding wilt opbouwen als de firewall toepassing indien die op tussenliggende router(s) van toepassing is als de firewall op de ontvangende machine).

Kijk trouwens even op de ontvangende machine na, of poort 3389 wel gebruikt wordt voor verbinding op afstand. Doe dit door dit daar te doen: Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ao | find "3389"

Als daar niets mee gevonden wordt wordt er niet effectief op poort 3389 geluisterd voor extern bureaublad verbindingen, en dus zal iets/iemand die poort wellicht hebben omgebogen naar een andere poort.

Zie hieronder voor hoe het op mijn XP Prof NL SP2 machine staat. Zoals je ziet is het proces dat daar luistert svchost.exe. Wellicht is svchost.exe het recht ontnomen als Server-proces op te treden in de firewall van de 'ontvangende' machine.

Succes verder,

Tijs.

Bijlagen

• extern_bureaublad.JPG
    extern_bureaublad.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
ik heb het gecontroleerd en ik heb het precies hetzelfde zoals je in je afbeelding laat zien, dus daar ligt het niet aan.

wat me wel is opgevallen is dat als ik bij mijn eigenschappen van mijn lan verbinding een aantal extra onderdeln erbij heb staan, ik zal morgen voor 12 uur een printscreen plaatsen, maar denk dat het daar aan ligt..

Ik wil je wel alvast hartelijk bedanken voor je hulp en aandacht

ik heb een printscreen gemaakt van mijn eigenschappen van mijn netwerkverbinding.

Er staan een aantal onderdelen bij die ik eruit wil hebben maar heb geen idee hoe ik dat kan doen.. Als ik op een onderdeel klik kan ik hem of niet verwijderen of mijn verbinding valt weg.. Het gaat om de laatste 3 onderdelen..

Zou daar de fout in kunnen zitten dat mijn extern bureaublad het niet doet?

en belangrijker: hoe krijg ik het weg?

Bijlagen

• eigenschappen netwerkverbinding.JPG
    eigenschappen netwerkverbinding.JPG
    46,8 KB · Weergaven: 73
Die extra protocollen hebben geen relatie met je probleem. Weghalen kan alleen als systeembeheerder: Erop klikken, en Verwijderen kiezen.

Evt. kun je ze ook uitschakelen, door het vinkje ervoor weg te halen. Je kunt dan theoretisch een paar seconden je verbinding kwijt zijn.

Succes,

Tijs.

ik ben inmiddels al iets verder,

ik kan extern bureaublad inmiddels aan de praat krijgen, maar alleen moet ik eerst vanaf de computer (comp2) die ik wil overnemen een verbinding maken met extern bureaublad naar mijn computer (comp1) (want ik kan wel vanaf de computer die ik wil overnemen ene verbinding naar een andere computer maken) en dan kan ik pas vanaf mijn computer (comp1) inloggen met extern bureaublad op die andere computer (comp2).

Ik hoop dat je het een beetje snap, is moeilijk uit te leggen..

Maar nog belangrijker, weet je misschien hoe het komt..

Eerlijkheidshalve snap ik er niet veel meer van, dus graag een heldere melding van:
1. de ip-adressen van alle (relevante) computers op het netwerk dat je over wilt nemen. Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
2. de portforwarding die je in de verschillende routers hebt ingesteld voor poort 3389, en vooral naar welk (intern) ip-adres er geforward wordt.

Een plaatje met de huidige structuur erbij is zeker óók verduidelijkend, maar beantwoord in ieder geval 1. en 2., met duidelijk aanduiding welke dan Comp1 is en welke Comp2.

Succes,

Tijs.

ha mensne,

het is opgelost, het bleek uiteindelijk in de router te zitten, in de web interfase geeft hij aan dat de firewall is disabled, maar dit is niet het geval.

Dit moet je doen via telnet en de volgende comando's:

telnet 192.168.14.254

user Administrator
ww NIKS

firewall config state=disabled
saveall ENTER

Het extern bureaublad doet het nu prima op 1 ding na en dat is het toevoegen van printers, deze heb ik aangevinkt in het tabblad lokale bronnen maar hij zag alleen een printer op de lpt poort, maar het gaat om een usb printer, ik heb hem ook als standaard printer enzo ingesteld en drivers geinstalleerd maar hij ziet hem niet..

Moet ik mijn printerpoort nu ergens wijzigen ofzo?

[...]Het extern bureaublad doet het nu prima op 1 ding na en dat is het toevoegen van printers, deze heb ik aangevinkt in het tabblad lokale bronnen maar hij zag alleen een printer op de lpt poort, maar het gaat om een usb printer, ik heb hem ook als standaard printer enzo ingesteld en drivers geinstalleerd maar hij ziet hem niet..

Moet ik mijn printerpoort nu ergens wijzigen ofzo?

Kijk in deze discussiedraad. Daar staat een registry-aanpassing in, zodat ook USB, netwerk- en andere typen printers 'meegenomen' kunnen worden in Extern Bureaublad.

Succes, :thumb:

Tijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan