Extern bureaublad mogelijk voor Xp Home..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo,

Ik heb Extern bureaublad op mijn PC die bovenstaat die heeft XP Home en dan kan ik wel na mijn laptop met XP Pro het bureaublad en al die anderen dingen maar niet vanuit de laptop na de Xp Home..??

En dit is de vraag in het kort:

Is het mogelijk om extern bureaublad op Xp pro na Xp Home te doen..??(andersom gaat wel)

Hoi,

Op XP Home is het standaard niet mogelijk om de computer over te nemen.
Wat je wel kunt doen is om bijvoorbeeld tightVNC te installeren op de pc met WinXP Home. Dan kun je het daarmee overnemen.

Moet dat op beide PC's of alleen op de XP Pro van mij..??

Hoi,

De server installeer je op de WinXP Home en de viewer installeer je op WinXP Pro of elke ander pc waarmee je de WinXP Home wil overnemen.

Kan je me verder helpen nu krijg ik een fout melding van unable to connect.

Hoi,

Heb je de server aan staan op de WinXP Home?
Zo ja, wat vul je dan in bij de viewer?
Probeer je vanaf het interne netwerk de computer over te nemen of wil dit extern doen?

Huh wat bedoel je maar hij kan het niet connecten ook al staat de server

De server van tightvnc staat dus aan op de XP Home pc? Mmmh...
Heb je daar toevallig nog een firewall op staan want dan zou er een poort geopend moeten worden (standaard is dit poort 5900).

En wat je invult bij de viewer is het ip-adres of computernaam zonder iets ervoor (bijvoorbeeld: 192.168.1.54 en niet \\192.168.1.54)

Hoi,

Als je die eens tijdelijk uitzet. Kan je er dan wel op komen?

Nee die poort staat erin en tijdelijk uit werkt ook niet zijn er nog andere oplossing zoals teamviewer ofzo..??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan