Extern bureaublad op afstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Extern bureaublad kun je ook via internet doen.

Nu is het mij gelukt de extra software te installeren, alleen daar doet de help functie het niet.

Wie kan mij helpen hoe ik verbinding kan maken en hoe om te gaan met wachtwoorden.

Alvast bedankt,

Eric.
 
Welke extra software heb je geinstalleerd dan? Ik heb alleen de mstsc.exe van Windows zelf maar nodig:rolleyes:

Daarnaast moet de poort 3389 in je router open staan en geforward zijn naar de pc waarop je wilt inloggen.
 
Ben hier nog niet zo ver.

Heb het via help van Windows gedaan en die heeft IIS geïnstalleerd.
Die is er in ieder geval er bij gekomen in Systeembeheer.

Zal eens gaan kijken bij Portforward.com hoe dat werkt met de genoemde poort.

Maar kan Tha Devil wat duidelijker zijn m.b.t. MStsc.exe want die start alleen extern bureaublad op en dan moet je nog weten wat je in moet vullen.

Als ik thuis in mijn netwerk Altijd-Aan invul dan vind hij hem. Ook als ik het IP adres invul vind hij hem, maar dat is een privé adres. Zou wel mijn openbare adres kunnen invullen als ik in Timboektoe zit, maar dan kom ik op mijn router uit. En hoe ga ik van daar dan naar Altijd-Aan.

Was iets met tsweb, maar dan moet ik er eerst weer eens in duiken.

Alvast bedankt,

Eric.:thumb:
 
Hier heb ik het vandaan

Verbinding maken met een andere computer via Webverbinding met extern bureaublad
Controleer of Webverbinding met extern bureaublad is geïnstalleerd en wordt uitgevoerd op de webserver. Zie Webverbinding met extern bureaublad instellen voor meer informatie.
Controleer of de clientcomputer een actieve verbinding met het netwerk heeft en of de WINS-serverservice (of een andere methode voor het toekennen van namen) functioneert.
Start Microsoft Internet Explorer op de clientcomputer.
Typ in het vak Adres de URL (Uniform Resource Locator) voor de basismap van de webserver die als host fungeert voor Webverbinding met extern bureaublad.

De URL begint met http:// en wordt gevolgd door de Windows-netwerknaam van de server en het pad naar de map met de bestanden voor Webverbinding met extern bureaublad (standaard = /Tsweb/). (Zoals u ziet worden er slashes en geen backslashes gebruikt.) Als de webserver bij de WINS-server bijvoorbeeld is geregistreerd als Beheer1, typt u het volgende in het vak Adres: http://beheer1/tsweb/. Druk vervolgens op ENTER. De pagina Webverbinding met extern bureaublad verschijnt op het scherm.

Typ bij Server de naam van de externe computer waarmee u verbinding wilt maken.
Eventueel kunt u ook de schermgrootte en de aanmeldingsgegevens voor uw verbinding opgeven.
Klik op Verbinden


Kijk als ik dit snapte was ik er. Maar misschien doe ik wel het verkeerde.

Groetjes,

Eric.
 
Geen idee waarom je een webserver nodig zal hebben.

Zoals ik al zei, het enige dat ik heb moeten doen is de poort in mijn router toewijzen aan de computer waarop ik wil inloggen (Die moet wel minimaal XP Prof hebben)

Daarna was het een kwestie van op de andere computer mstsc.exe op te starten en daar via het IP van mijn internet (www.watismijnip.nl) plus de poort :3389 (dus bijvoorbeeld 123.456.78.90:3389) mee in te loggen.
 
Perfect uitgelegd door Tha Devil.
Wanneer je een dynamisch ip door je isp toegewezen krijgt, is het handig op je pc waar je remote wil op inloggen een account bij www.no-ip.com aan te maken.

Dan kan je altijd naar die naam, bvb mijnpc.no-ip.org:3389 verwijzen in mstsc en hoef je je ip adres niet constant te checken telkens het veranderd
 
Nog even een vraag

@psyghotic:
Wat een leuke nickname. Bedankt voor de aanvulling. Maar ik dacht te weten dat mijn adres vast is, maar dat merk ik dan wel.

@"Tha Devil:

Ok in kan in nat virtuele servers die port open zetten, maar voor dat het fout gaat.
Is het TCP of UDP of allebei.

Volgens de uitleg van Microsoft moet je ook met 2000 een extern bureaublad kunnen hebben als je die server installeert.

Ik laat hier wel weten of het lukt. In ieder geval alvast bedankt.

Eric:thumb:
 
Hi,

TCP moet je poort 3389 openzetten.


Het gebruikt TCP omdat het constant de verbinding controleert, dwz kijkt of verbinding nog tot stand is en indien dit zo is pakketjes gaat verzenden en dan bevestiging wil.
bij remote desktop is dit belangrijk, want als verbinding even weg is, is hij ook gewoon disconnected van je remote pc.

UDP gaat gewoon verzenden en gaat niet controleren of er nog steeds verbinding is.
bvb streaming radio gaat dit gebruiken, omdat hier enkel een seconde of fractie van seconde van geluid verloren gaat als een pakketje niet aankomt. UDP heeft geen/minder overhead dan tcp. Dit houd ook in dat er minder bandbreedte word gebruikt en dus ideaal voor streaming radio,...
 
Laatst bewerkt:
Poort open zetten

Na het open zetten van de poort werkt het. Hoeft inderdaad verder niets te installeren.

Die grap met 2000 is me nog niet gelukt.

Wel opvallend is dat na install van SP3 de meldingen veranderd zijn.
Hij zegt nu dat je terminal server beëindigd als je afsluit met een mooi gekleurd (security) schermpje. Ook het aanmelden is anders, na SP3 zegt hij "ik ken die PC niet" , "Maak alleen verbinding als u het vertrouwd"


Nogmaals bedankt.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan