extern bureaublad poort forwarderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo Helpmijers!
Ik wil de poort voor extern bureaublad forwarderen:D. Ik geloof dat dat 3389 is. Ik heb de Firewall al goed staan:thumb: maar als ik vanaf een andere locatie verbinding maak, lukt dat niet.
Ik weet voor de rest wel hoe het moet.:)
Hier een screenshot van mijn Sweex RO003 router.
Sweex router 2.jpg
Wat ik ook raar vind, is dat er in het rijtje geen Service point voor Remote desktop connection (RDP) staat (poort 3389). Ik heb al heel veel geprobeerd maar het lukt niet:mad:.

Alvast bedankt!

Onder Service Port vul je de poort in die gebruikt wordt voor je rdp-connection, standaard is dit inderdaad 3389. In het vakje erachter vul je het laatste nummer in van de pc waarop je remote desktop wilt gebruiken, en vink je enabled aan. Wat dit nummer is, kan je achterhalen met ipconfig in een command scherm:

- Windows-toets indrukken
- cmd ingeven en enter drukken
- ipconfig ingeven en enter drukken
- het laatste nummer van het ip achter 'IPv4 Address' vul je in het vakje in
- Opslaan

Dat heb ik al geprobeerd maar ik krijg toch niet verbonden met mijn computer:confused:. Ik heb het geprobeerd op ID 1,2,3,4. Ik heb op mijn router 4 poorten zitten. Bij welk ID moet ik dat zetten?

Dat heb ik al geprobeerd maar ik krijg toch niet verbonden met mijn computer:confused:. Ik heb het geprobeerd op ID 1,2,3,4. Ik heb op mijn router 4 poorten zitten. Bij welk ID moet ik dat zetten?
Het id maakt niets uit, en komt ook niet overeen met een poort van je router. Het is puur het id van de record die je aanmaakt, niet meer en niet minder. Begin gewoon bij 1 zou ik zeggen.

Ik heb even de handleiding van je router opgezocht (pagina 14), maar ook daar zeggen ze dat het op de manier moet zoals ik al aangaf. Volg dit dus gewoon en stel het zo in en zoek het probleem ergens anders.

- Schakel bijvoorbeeld je firewall eens uit?
- Is remote desktop wel ingeschakeld in XP? (rechtermuisknop 'deze computer' -> tabblad remote -> Allow users to connect remotely)
- Heeft je gebruikersaccount wel een wachtwoord?

Dan zal ik het nog eens proberen. Bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan