Extern bureaublad via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimhoon

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Hoi ik zal me even voorstellen ik ben kim,:o

Ik gebruik dus extern bureaublad over het netwerk thuis en dat gaat prima maar nu wil ik vanaf mijn pc over het internet naar me vriendins pc gaan. alleen hij geeft een fout melding aan?

Nu weet ik ook niet echt wat ik allemaal moet doen dus hopelijk kan iemand mij helpen:D

ik zit achter een router en me vriendin ook

Welkom bij Helpmij.nl, Kim

Wat is precies de foutmelding?

foutmelding

de client kan geen verbinding maken met de externe computer maken

mogelijk is de computer enz. enz.

Is het mogelijk dat ik haar router in moet stellen?
want nu druk ik haar ipadres in ipv haar internet ip

wat ik heb gedaan met de pc

mijn vriendin der pc

start/configuratiescherm/systeem/verbindingen van buitenaf/ vinkje gezet in gebruikers mogen verbindingen maken met deze computer.

mijn pc

precies hetzelfde als boven

router:

ik heb een eminent em4013

inloggen op router/geklikt op forwarding rules/Special Applications -> hier heb ik bij trigger ingevuld 3389 Incoming Ports heb ik ook 3389 ingevuld/Virtual Server -> hier heb ik ingevuld Service Ports 3389 Server IP hier heb ik mijn ip adres ingevuld van mijn computer en dan op enable

Welk IP adres heb je ingevuld? ( eerste 3 cijfers alleen:))

kimhoon zei:
192.168.123.xxx

Als die vriendin niet op hetzelfde netwerk zit moet je wel het échte IPadres invullen van zowel jouw als haar computer. dus niet een 192.168. adres

welk ip adres bedoel je mijn internet ip of gewoon mijn ip aangewezen door de router?

maar ff kijken ik zit dus nu in virual server maar als ik alleen trigger en server ip kan invullen zit ik waarschijnlijk fout in de router

zou ik dan niet in routing table moeten zitten?
want bij routinh table kan ik destination/subnet mask/gateway/hop --> invullen

laat ik het anders zeggen aan welke kant moet ik de router goed zetten ik wil dus vanaf mijn pc naar haar toe dus dan zou mijn router ingestelt moeten worden toch?

Maar welk ip adres moet ik dan van haar hebben ook 192.168.1.xxx of haar internet ip

Volgens mij beide het door de provider gegeven IPadres.

oke maar.

wat is host en wat is client

ik wil dus vanaf mijn pc inloggen op mijn vriender der pc

dus als ik bij haar in wil loggen moet dan mijn router open staat of de hare

Jij bent dan de client en zij is de host

dus als ik de client ben en zij is de host

moet ik dan als dus moet ik dan als client zijnde me router dan wil instellen?

Of moet bij de host dan de router worden ingesteld?

Bij haar moet de router ingesteld worden. Dat als er een verzoek gedaan wordt voor extern bureaublad dat het dan gerouteerd wordt naar haar pc

oke dus ik ben al de hele tijd fout bezig geweest want ik heb mijn router geforward :p
maar 1 ding vraag ik me af

Moet ik in de router dan in forwarding rules zitten maar dan heb ik 2 opties:confused:
virtual server
special ap

Verbinding Met extern bureaublad via router

als je met expern bureaublad verbinding wilt maken met eigen pc via het internet moet poort 3389 open in de router
doe (op eigenpc)
start -> uitvoeren -> typ: "cmd" en klik op oke -> typ daar "ipconfig" en kijk naar het adres van "standaardgateway" -> typ dit adres nu in internet explorer in. en druk op enter
er verschijnt nu een wachtwoord scherm. of een wachtwoord melding in exploere. -> vul nu het w8woord van de router in, en ga "naar virtuel server" hier zijn poorten open te zetten

zet poort 3389 open naar de juiste pc. (ip adres) wat bij ipconfig ook te zien was! (bij ip-adres) 192.168.1...x.x.

sla de installingen op en verlaat de pagina van de router.
als het goed is moet nu vanaf internet via extern bureaublad verbinding gemaakt worden met eigen pc" het kan zijn dat dit niet werkt via het eigen ip adres. (ip adres is te zien op www.watismijnip.nl)
;)

zo moet het wel lukken denk :)

Duc6

Het is niet echt de bedoeling om een bericht van half juli omhoog te schoppen. Als je graag onopgeloste problemen wilt aanpakken zijn er in de laatste weken nog genoeg te vinden.;)

Let wel, dat alleen de pro versie van XP als host/server kan fungeren, waar je op wilt, dus.

Anders kun je UltraVNC gebruken.

Het is niet echt de bedoeling om een bericht van half juli omhoog te schoppen. Als je graag onopgeloste problemen wilt aanpakken zijn er in de laatste weken nog genoeg te vinden.;)

ik was aan het zoeken op www.zoeken.nl en wilde extern bureaublad via internet explorer gebruiken, toen kwam ik dit forum tegen, waar ik al lid van was. dus heb er met1 andwoord opgegeven, ik heb ook gezien dat het al een oud bericht was, maarjha. andere kunnen het dan wel weer terug lezen. of via "zoeken" op dif forum. en komt iedereen er wel uit hoe het werkt...:thumb: :eek:

Daarom dus...

Gelijk heb je Vikings!:thumb:
Ik snap niet dat Mumzel daar een probleem mee heeft, of misschien omdat hijzelf geen oplossing meer wist?
Onopgeloste vragen zijn er om opgelost te worden of het nu een half jaar geleden is of gisteren. Dan hebben mensen met dezelfde problemen er ook iets aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan