Extern Bureaublad via Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypercube

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Ok, het zit zo. Het lukt mij om Extern bureablad te begruiken in mijn eigen netwerk thuis, maar als ik het vanaf school of ergens anders probeer lukt het niet. (met 81.xxx.xxx.. IP dus). Ik heb tal van deze topics gelezen vandaag maar allemaar geen antwoord voor mij :/

Als ik probeer te connecten geeft hij een error "Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken." etc.

Kan iemand mij helpen?

Alvast reuze bedankt,

Martijn

Je moet op je router/modem poort 3389 fowarden naar de PC die je wilt benaderen

Al gedaan :)
Tenminste, ik had in mijn modem (heb geen router) Microsoft Remote Desktop (met poort 2289) naar mijn PC geforward. Maar nog steeds werkt ut niet, alleen als ik op het zelfde netwerk 192.168.X.XX gebruik. 81.xxxxx werkt niet.:shocked:

Tenminste, ik had in mijn modem (heb geen router) Microsoft Remote Desktop (met poort 2289) naar mijn PC geforward.

Modem met ingebouwde router dan. Je bedoelt toch 3389? Zit er wellicht nog een firewall in de weg in de modem/router en/of op de PC zelf? Mogelijk Norton Internet Protection oid?

Ja sorry typfoutje :P 3389.
Op de PC waar ik hem mee wil besturen zit geen antivirus of w/e. Op de Host zit NOD32..
En in de router staat de firewall op:

----------------------------------------------------
Security Settings

Security Level: Standard
Use this Security Level to allow all outgoing connections and block all incoming traffic. Game & Application sharing is allowed by the firewall..
----------------------------------------------------

Dus het zou er gewoon langs moeten kunnen..

Ik heb het geprobeerd met firewall Disabled, werkt ook niet. En 3389 is een application dus is niet blocked nee.

Ik zal het eens bekijken, bedankt. Maar omdat ik op andere locaties dit programma niet altijd kan gebruiken zou ik het leuk vinden om extern bureaublad ook aan de praat te krijgen, want dat staat standaard op elke pc :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan