Extern bureaublad werkt niet in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietpdk

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Al jaren log ik in met Extern Bureaublad op mijn eigen PC die thuis staat maar na een nieuw moederbord en een nieuwe installatie van Windows 7 Ultimate lukt het niet meer vanaf mijn laptop.
Poort 3389 is doorgemapt naar 192.168.100.120, in feite is daar niks aan veranderd.
De netwerkkaart heb ik op 192.168.100.120 gezet en bij de instellingen van Externe toegang heb ik de juiste optie aangevinkt.
In Windows Firewall staat een regel dat het dataverkeer voor alle netwerken naar poort 3389 mag, in mijn virusscanner (Eset 4.0) heb ik niks veranderd.
Het rare is dat iedereen wel van buitenaf op mijn FTP server kan komen.

Welke instelling ben ik vergeten?

.

Heb je het al eens met Firewall uit gedaan!! en dan proberen te connecten?

Laatst bewerkt:
Heb je het al eens met Firewall uit gedaan!! en dan proberen te connecten?

Ja, ik heb het geprobeerd met de Firewall uit, virusscanner uit en met Defender uit.
Nu heb ik Eset veranderd naar Filtermodus, dat betekend dat ik voor al het dataverkeer wat naar binnen of naar buiten wil toestemming moet verlenen.
Ik ben er hartstikke druk mee maar de vraag of ik toestemming wil geven voor Extern Bureaublad heb ik nog niet gekregen.

Welke Windows 7 versie gaat het denk hier aan: Professional Ultimate Home Premium Enterprise Starter

P.S. Windows 7 Home Premium kan geen extern bureaublad doen vanuit een andere pc, Windows 7 Professional of hoger kan dat wel;)!!

Gelukt!
Ik heb de oude forwardingregels uit de router gegooid en opnieuw erin gezet.
Nu werkt alles weer.

iedereen bedankt voor het meedenken. :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan