extern bureaublad werkt niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herriee77

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
hallo allemaal,

Ik heb windows 7 geupdate en daarna werkt extern bureau blad niet meer.
Het gedeelte waar je gebruikers toegang kan geven is verdwenen. Zie bijgevoegde foto's.

Iemand een idee hoe dit is te herstellen?

alvast bedankt!

Bijlagen

• extern nieuw.jpg
    extern nieuw.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 160
  • extern oud.jpg
    extern oud.jpg
    53 KB · Weergaven: 123
Wat heb je precies geupdate? Je had al w7 en daar heb je updates op geinstalleerd? Of had je een ander OS (xp?) en heb je daar w7 overheen gezet?

Is het per ongeluk de home-versie van w7?

Geen probleem toch? Ik heb geen alleenrecht...
*thumbs*

:) dingen gebeuren ze toch ? :D ...en dat was weer een toeval :D

ik heb de updates van windows 7 geinstalleerd, geen upgrade van een andere versie. Ik heb windows 7 professional

a. [Ik verwacht niets van de link van ROYONIX]
b. Je zegt dat je W7 Prof hebt. Check het even na voor de zekerheid of dat (nu) nog het geval is:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> msinfo32.exe
Staat meteen in het Systeemoverzicht op de eerste regel.
c. Doe een schermafdruk van services.msc
waarbij je (alfabetisch) naar de Terminal Services service gaat. Laat ons duidelijk in een schermafdruk zien of die service bij jou wel bestaat en welke status die heeft (gestart of niet, opstarttype etc.)

Tijs.

Hoi Tijs

b. Je zegt dat je W7 Prof hebt. Check het even na voor de zekerheid of dat (nu) nog het geval is:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> msinfo32.exe
Er staat windows 7 profesional
c. Doe een schermafdruk van services.msc
waarbij je (alfabetisch) naar de Terminal Services service gaat. Laat ons duidelijk in een schermafdruk zien of die service bij jou wel bestaat en welke status die heeft (gestart of niet, opstarttype etc.)
Deze service staat er niet bij, die bijlage.

hoe nu verder?

alvast bedankt

Michiel

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 107
Kijk dan of de Remote Desktop Services service er wél staat in services.msc en kijk of die gestart is etc. [Heet inderdaad anders dan ik aangaf/dacht in mijn vorige posting.]
Desnoods een schermafdruk posten.

Zie verder deze informatie (die hetzelfde checkt, maar dan vanuit een CMD.EXE venster dat "Als Administrator uitvoeren" is gestart). Daar staan een paar tests en (mogelijk) reparaties ook.

Tijs.

Laatst bewerkt:
bijgevoegd de afbeelding.
dit is volgens mij allemaal in orde. opnieuw starten maakt geen verschil.

groeten
Michiel

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 76
Maak eens een nieuw Windows account, stop die in de Administrators groep (via lusrmgr.msc ), log in op dat nieuwe Windows account en kijk of je de opties dan wél in beeld krijgt.

Tijs.

Een discussiedraad gevonden die precies jouw probleem weergeeft: hier
Ook op andere plaatsen gevonden dat mogelijk de Windows activatie een probleem is. Kijk dus of de tip in de discussiedraad van hierboven (of heractivatie via de GUI) een oplossing biedt.

Overigens is het mogelijk om handmatig (dus zonder het dialoogvenster) RDP uit en aan te zetten en tevens te bepalen wie toegang heeft en wie niet:
a. RDP aan of uit te zetten.
via regedit.exe de DWORD registerwaarde fDenyTSConnections de waarde 0 geven om het aan te zetten en 1 om het uit te zetten in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server
b. Gebruikers die via RDP toegang hebben toevoegen aan de groep Externe Bureaubladgebruikers in lusrmgr.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan