extern bureaublad werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Ik wil met mijn laptop mijn Desktop overnemen. Nu heb ik op beide pc's extern bureaublad geïnstalleerd en ik kan bestanden en printers delen (netwerk dus ok). Nu zegt de laptop het volgende als ik bij "computer" "opties" selecteer en de pc's in de werkgroep weer wil geven:

"Er bevinden zich geen terminalservers in dit domein of deze werkgroep: NAAM WERKGROEP"

Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?

Bedankt!

Je moet in het veld "werkgroep" eerst de werkgroep opgeven ipv "naam werkgroep".

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.

Waar "Naam werkgroep" staat in het bericht staat gewoon mijn werkgroepnaam. Heb de echte naam even weggelaten

Zelf gedaan dus :). Ja soms doet de PC dat en duidt dat op een soort storing.

En als je gewoon het IP overtikt van de andere PC?

Ja, heb ik ook geprobeerd....helaas, op die manier kan ik ook geen verbinding krijgen.

Iemand zei dat ik dan port forwarding in mijn Router moest instellen. Ik heb meteen wat tips uit de "Tips en Trucs" opgevolgd om mijn netwerk wat veiliger te maken...
Nu ben ik alleen nog wat verder van huis (zie andere bericht ("router wordt niet meer herkent")

Heb de netwerk wizard van XP gerund en de Router gereset, en het externe bureaublad werkt! :)

....In ieder geval binnen mijn thuis netwerk. Kan iemand mij nu vertellen hoe ik de pc over kan nemen met een pc buiten het netwerk? Bijvoorbeeld vanaf mijn werk.....

Als ik namelijk van mijn laptop (in het netwerk) het ip adres intype wat vanaf internet zichtbaar is (dus dat van mijn provider) dan krijg ik geen verbinding. Ligt dat aan het feit dat ik het vanuit mijn netwerk probeer of krijg ik dezelfde melding van een andere pc?

Thans!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan