Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie-zland

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hallo,

Wie kan mij eens uitlegge hoe dat werkt...Als ik dat Verbinding maken met extern bureaublad opstart wordt er om een IP, wachtwoord en domein gevraagd :S Hoe kom ik dat van mijn computers te wete ?

Bedankt

Ik stel de vraag nog maar een keer:
Hoe kom ik achter mn IP, wachtwoord en domein (voor extern bureaublad in te stellen)

Ipadres: het ipadres dat je over wilt nemen.

Diegene die je over wilt nemen zal een account voor je moeten hebben. Met die gegevens (inlognaam en wachtwoord) log je in.

Domein is optioneel en denk voor jou niet van toepassing

Geplaatst door m@rio
Ipadres: het ipadres dat je over wilt nemen.

Diegene die je over wilt nemen zal een account voor je moeten hebben. Met die gegevens (inlognaam en wachtwoord) log je in.

Domein is optioneel en denk voor jou niet van toepassing

Oke.
Ik wil dat instellen zodat ik via mn nieuwe computer op mn oude computer kan kome (netwerk ligt er al en is geinstalleerd)
Hoe weet ik nu het IP adres van mn oude computer en wat bedoel je met een account ? Hoe moet ik dat instelle ?

Bedankt iig

Heb je op die oude pc ook XP? Anders wordt het lastig en zul je iets anders moeten proberen

Geplaatst door m@rio
Heb je op die oude pc ook XP? Anders wordt het lastig en zul je iets anders moeten proberen

Ja ik heb op allebei de computers XP

Ipadres op de andere pc vind je als volgt:

Ga naar start, uitvoeren en typ daar in cmd en druk op OK. In het dosboxje typ je in ipconfig en drukt op enter.

Nu heb je het ipadres wat je moet invullen. Bij account naam kun je gewoon de naam en wachtwoord ingeven waarmee je op die pc inlogt (dus de naam en ww van de pc die je overneemt)

Geplaatst door m@rio
Ipadres op de andere pc vind je als volgt:

Ga naar start, uitvoeren en typ daar in cmd en druk op OK. In het dosboxje typ je in ipconfig en drukt op enter.

Nu heb je het ipadres wat je moet invullen. Bij account naam kun je gewoon de naam en wachtwoord ingeven waarmee je op die pc inlogt (dus de naam en ww van de pc die je overneemt)

Ik heb daar geen ww :s hoef ik dan nix in te vulle ?

Dan werkt het niet.

Je zult een account met een wachtwoord moeten hebben om het te laten werken

En je hoeft niet steeds te quoten

oke dan ga ik dat maar eens probere

ps ik wil op mn nieuwe computer liever geen wachtwoord zette...kan ik verbinding make met een extern bureaublad als ik alleen op mn oude computer een w8woord heb ?

Alleen op de pc die je over wilt nemen moet een account staan met een wachtwoord

Oke bedankt
Nog 1 vraagje: moet die computer in mijn netwerk zitten, dus kan ik als ik geen netwerk heb toch verbinding maken met die computer ?

Als het een standalone pc is wordt het lastig.

Als die pc een eigen ip heeft van een ISP moet het alsnog kunnen

nou ik ben mn netwerk aan t installere maar tot nu toe lukt het niet echt...

Als die pc een eigen ip heeft van een ISP moet het alsnog kunnen

Wat is ISP

ISP = internet service provider oftewel waar jij het internet van krijgt bijv @home, chello enz

Ik heb op allebei de computers Chello. vanaf mn modem gaat een draad naar een router en vanaf die router gaan er 2 kabels naar allebei mn computers....

Ik heb al gekeke naar allebei de IP's

Ze zien er ongeveer zo uit (deze zijn niet van mij maar het zijn voorbeelde! :))

135.234.4.120
135.234.4.121

Jammer maar het lukt nog steeds niet...
Ik heb bij Computernaam het Ipadres ingevuld, bij gebruiker de gebruikersnaam op de andere computer, en bij wachtwoord het wachtwoord van die gebruiker.

Ik krijg deze fout (zie bijlage)

Bijlagen

• screen extern bureaublad.jpg
    screen extern bureaublad.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 46
Ik moet het nu ff in het engels doen want heb een engelse XP.

Klik rechts op deze computer en dan tabblad remote (weet nu ff het nederlands woord er niet voor) en dan het onderste vinkje aanzetten.

Dit doe je op de pc die je over wilt nemen.

Kijk ook op de pc waarmee je wil overnemen ook eens bij dat tabblad en kijk of daar het bovenste vinkje aanstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan