Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoRpHeUz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
207
Hoi,

Ik wou vragen of het mogelijk is om in je lokaal netwerk remote acces oftewel: extern bureaublad te gebruiken.

Op een PC (de hoofd pc) heb ik windows xp pro staan en op de pc waarvan ik via de hoofd pc het bureaublad wil zien heb ik windows 98SE staan. Ik heb de client voor win98 gedownload en heb het eens uitgeprobeerd:

Via de win98 pc lukt het om tot aan het xp inlogscherm te komen maar verder niet (ok, dit maakt niet zoveel uit omdat ik het toch andersom wil hebben). Maar op de winxp machine naar de win98SE connecten lukt al helemaal niet: foutmelding.

HELP! :confused:
 
Volgens mij ligt het eraan dat ik niet weet hoe ik bij de win98 pc moet instellen dat er verbindingen van buitenaf geaccepteerd moeten worden, bij winxp is dit bij CONFIGURARIESCHERM->SYSTEEM->VERBINDINGEN VAN BUITENAF->VAKJES AANVINKEN....
 
Win98 heeft dat niet.

Daarvoor kun je bijv VNC, PC anywhere, remote admin etc etc gebruiken
 
M@rio,

Het klopt dat win98 dat niet heeft maar zoals morpheuz al schreef heeft hij het externe bureaublad opgehaald bij microsoft. Dit is speciaal voor win98, me en win2k

Maar hoe het werkt weet ik ook niet, ik zelf gebruik remote administrator.

mzzl.

O ja in tips en trucs staat op bladzijde 27 een korte uitleg over extern bureaublad, maar helaas niks over jou vraag.
 
Ik ken die client alleen voor zover ik weet is het alleen om te connecten met een XP machine of een w2k server en niet om naar een 98/me pc te gaan via remote desktop
 
M@rio,

weer iets geleerd. bedankt.
 
Speciaal voor jou de oplossing:

Klik op Start dan uitvoeren typ in poledit!
Kies dan bestand, dan register openen dubbelklik op Lokale Computer dubbelklik op Netwerk

Dubbelklik op Aanmelden en vink Validatie ... aan

Dubbelklik op Bijwerken en vink Extern bijwerken aan.
Zet bij de bijwerkingsmode op Automatisch
En vul bij netwerkpad in bijv. x:/microsoft

Dubbelklik op systeem en vink Gebruikersprofielen inschakelen aan.

Klik op netwerkpad voor windows setup en vul in bijv. x:/microsoft

Kies onderaan OK en daarna bestand, dan oplsaan, daarna bestand, afsluiten

Start de computer opnieuw

(als het goed is werkt dit, dit is voor het windows 98 systeem)

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan