Extern bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
hallo helpmijers hoe werkt extern bureaublad en wat moet je intypen in dat legen veld mijn windows is : Xp Pro

Hallo Nic,

Kijk eens op deze website van microsoft. Hier vind je vast je antwoord!

Groet'n

Dennis

Ik bedoel wat je moet invullen bij dat legen balkje:P..??
Ik hoop jou nu genoeg geholpen te hebben voor mijn uitleg.

Ik bedoel wat je moet invullen bij dat legen balkje:P..??
Ik hoop jou nu genoeg geholpen te hebben voor mijn uitleg.

\\enhierhetip

Bijvoorbeeld

Target waar je heen wil heeft het ip van 192.168.1.2

dan typ je in dat balkje:

\\192.168.1.2

hoop dat je het zo begrijpt!

Groeten,

Dennis

Oké die andere Pc heeft wel winxp home Sp3, wat krijg je dan te zien, ik krijg een foutmelding van neem contact met de andere PC:P

Laatst bewerkt:
Oké die andere Pc heeft wel winxp home Sp3, wat krijg je dan te zien

Je eigen pc

als je op je extern bureaublad zit van de pc dan typ je het ip adres in van de pc waar je heen wilt.

De pc waar je heen wilt:

klik op start --> uitvoeren vul nu in het veld "ipconfig" zonder de ""\

nu krijg je je ip te zien.

groeten,

Dennis

XP Home pc's kunnen niet via RDP overgenomen worden.

Daarvoor dien je third party software te gebruiken. Bijvoorbeeld VNC

Mijn eigen laptop heeft XP Pro die andere heeft Home editie maar kan ik er wel verbinding mee maken als ze in een Werkgroep staan..??, Ik krijg dan dit schermpje zo'n schermpje van mijn werkgroep en een plusje erachter kan ik dan ook verbinding maken met het bureaublad of kan het dan alsnog niet..??

Mijn eigen laptop heeft XP Pro die andere heeft Home editie maar kan ik er wel verbinding mee maken als ze in een Werkgroep staan..??, Ik krijg dan dit schermpje zo'n schermpje van mijn werkgroep en een plusje erachter kan ik dan ook verbinding maken met het bureaublad of kan het dan alsnog niet..??

Computers zijn altijd lid van een werkgroep, en wanneer je via rdp verbinding ga maken op basis van ip adres, maakt het niet uit wanneer ze van werkgroep verschillen. wanneer je een rdp sessie op naam wil maken, moet men volgens mij wel in de zelfde werkgroep zitten.
Verbeter me wanneer ik het fout heb en laat even weten of het gelukt is.

Nou sorry maar het werkt alleen maar naar een Xp Pro en dat is mijn laptop maar niet naar Xp Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan