Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteinCityNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Beste mensen hier komt mijn eerste vraag op dit Forum:

Ik ben al enkele dagen bezig met het in orde krijgen van mijn netwerk, nu is het mij voor een groot deel gelukt, maar natuurlijk nog niet alles.

Ik zou zo graag van af men pc boven de pc in de woonkamer besturen! Dit ivm het in orde maken van mijn XBMC database. (ja ik heb ook al geprobeerd met MYSQL te werken voor een mooie database voor xbmc maar hier kwam ik echt niet uit!)

Ik heb dus volledige toegang op beide pc's op netwerk gebied, maar als ik op verbinding met extern bureaublad maken klik krijg ik het volgende:

Knipsel.JPG

Dit vind ik erg vreemd omdat ik geen ww gebruik op beide pc's, en deze optie ook heb uit gevinkt in de geavanceerde instellingen.

Weet iemand wat ik hiermee kan????????

Alvast bedankt,
Groetjes Sander

Welkom op Helpmij.

Je geeft zelf het antwoord al. Zonder ww gaat het sowieso niet lukken... Veiligheidsdingetje... De te besturen pc moet een ww hebben.

Laatst bewerkt:
mischien is het wachtwoord helemaal niks maar moet je gwn enter drukken wat je ook kan proberen is een acount met ww aanmaken en die proberen te gebruiken of maak op deze acount en wachtwoord en probeer dat

Dus ik zou bij de gebruikers account een wachtwoord moeten toevoegen ??
Zal ik eens proberen, alles even opnieuw opstarten?

mischien is het wachtwoord helemaal niks maar moet je gwn enter drukken

Nogmaals; de te besturen pc MOET een account MET wachtwoord hebben wil je middens extern buroblad contact kunnen maken...

Stel dat jouw huishouden 2 pc's heeft. Op die van je partner/kind(eren) zit een account zonder ww, dan zou je vanaf de andere pc contact kunnen maken door alleen het ip-adres in te tikken. Dat struikelt over veiligheid en privacy. Vandaar; een ww is een absolute vereiste...

Heb je op de te besturen pc aangevinkt dat er middels extern buroblad verbinding gemaakt mag worden?

Is xbmc de naam van de pc of de naam van het account?

Laatst bewerkt:
je kan ook een virtuele pc maken met een image te downloaden bij microsoft mits je een gelldeige windows vista of hoger licentie hebt

MrTreefo zei:
je kan ook een virtuele pc maken met een image te downloaden bij microsoft mits je een gelldeige windows vista of hoger licentie hebt

@ MrTreefo Waarom zou hij dit moeten doen?

@ TS Je moet het ingestelde wachtwoord op dat eerste venster invullen, dus zo: PC-NAAM\Gebruikersnaam-externe-pc met het desbetreffende wachtwoord van de externe pc.

Laatst bewerkt:
je moet het ww van de ingesteld op die pc met dat wachtwoord inloggen

Welkom op Helpmij.nl.:)

Buiten dat je inderdaad met een wachtwoord zal moeten werken, welke Windows versies hebben we het hier over?
Niet alle ondersteunen Extern bureaublad, dat deze over te nemen zijn, maar hebben alleen de mogelijkheid een andere pc zelf over te nemen.(client versie)

Gevonden, ik heb een geheel nieuwe administrator gemaakt en de ouder verwijdert toen lukte het wel!!
Bedankt voor jullie tips!

Slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan