extern buroblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

carphunter

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Hallo ik (mijn zwager :) ) heb het volgend probleem, ik heb een desktop en een laptop. op beide draasit windows 7
De thuisgroep werkt prima (alle mappen delen en openen etc gaat prima).

Alleen kan ik met de laptop de desktop niet overnemen. deze bljift hangen nij wachtwoord.

Nu heb ik al diverse computers zo geinstaleerd waar het wel bij werkt? snap dus ook niet waaromm nu niet!

Het volgende is al gebeurt.

- thuisgroep ingesteld
- buroblad overnemen ingesteld (veilige manier)
- computer op laten starten met wachtwoord
- thuisgroep mappen gedeelt etc
- in netwerk centrum zijn ook alle computers te zien

Bij het overnemen bllijft computer zeggen wachtwoord niet oke terwijl ik exact hetzelfde wachtwoord ingeef waar computer me wordt opgestart????

wie weet raad ?

-

Je gebruikt wel het wachtwoord en naam van het account, die op de remote pc gebruikt wordt?

Ja hoor natuurlijk, zoals gezegd ik heb diverse thuisgroepjes aangelegd waar het wel bij werkt (zowel xp vsita w7 etc)

toch bedankt voor je antwoord, nog ideeen? heb zelf namelijk geen idee wat het kan zijn :(

idd ook geprobeerd (alle 3), ook firwalls uitgeschakeld, mag allemaal niet baten:(
ik ga gewoon naar netwerkcentrum (compleet overzicht) zie daar de computer staan
rechtermuisknop --> overnem eb -> dan blijft ie hangen ,
caps lock gecontroleerd, netwerkwachtwoord zelfs geprobeerd , etc etc ??

Maak eens een extra account aan, en probeer het vervolgens met dat account..

oke, dat heb ik nog niet geprobeerd, zal dit zsm eens gaan doen? wat is het verschil met inloggen met hoofdaccount of gastaccount?

Laatst bewerkt:
oke ik ga er Zsm mee aan de slag, bedankt voor de tip,

ps als dit niet werkt , wat dan?

We gaan er vanuit dat dit wel werkt ;)

(anders weet ik het ook niet meer :p)

Beste O KIRAC,

Het probleem is inderdaad opgelost door een andere account aan te maken.
Vreemd dat het zo wel lukt en met de hoofdaccount niet (bljift daar hangen bij gebruikersnaam en ww )

maar het werkt nu dus heel erg bedankt :) , weet je ook waarom dit werkt en de andre niet?

grtz

Corne

De reden dat dit komt is omdat.

Als jij een extra gebruiker aanmaakt met administrator rechten dan kun je hier op inloggen.

Als bijvoorbeeld iemand anders zou in kunnen loggen op jou Administrator account dan kan hij van alles en nog wat doen met jou computer. Via het andere account ook wel maar de standaard door Windows aangemaakte Administrator account is geblocked daarvoor. Zoiets heb ik in ieder geval gelezen op Tweakers ooit.

Ik heb geen idee waarom ie zo wel werkt, het blijft tenslotte windows :p

Ik ben er wel blij om dat het probleem is opgelost :)

Ik ben inderdaad blij dta het wertk

@ Thom de Devil : thuis heb ik dezelfde configuratie met 1 (hoofd)account, en hier werkt het wel :)

verder geen probleem hoor, ik weet nu voor de volgende keer waar ik op moet letten, tis en blijft windows :)

grtz en thnx corne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan