extern geheugen gaan gebruiken voor laptop aspire5630

Status
Niet open voor verdere reacties.

koerier1

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Berichten
21
hallo allemaal ik heb een lacer aspire 5630 laptop maar heb te weinig geheugen over op mn c schijf nu heb ik een externe geheugen schijf gekocht lacie maar hoe moet ik nu alles over zetten van mn laptop naar dat aparaat en/of kan dat wel ?
ik heb veel dingen op mn comp staan die ik nodig heb voor mn werk
wie weet hoe ik diet moet doen?

alvast bedankt

ps voor diegenen die mij hebben geholpen met mn andere vragen dank jullie
 
Goedemorgen,

Je zal d.m.v.een usb kabel aan je notebook moeteen aansluiten neem aan dat je xp draait dan is het een kwestie van de ext.hd. aanzetten dan zal deze worden geinstalleerd.
Is dit gebeurt dan kan je in verkenner de bestanden die je wil over zetten met rechtermuis aanklikken dan staat er kopieren naar bv F (ligt er een beetje aan welke drive letter de ext. hd krijgt) en dan klik je daar op en dan zal hij gaan kopieren. Is dit klaar zou je even kunnen controleren of beide bestanden even groot zijn is dit zo dan kan je het bestand op het notebook verwijderen.
En ja hoe je het wil regelen met de bestanden die je voor het werk wil gebruiken, zou ik eerst de bestanden die je niet voor het werk over zetten en dan de bestanden die je weinig gebruikt enzofort. En je kan altijd natuurlijk vanaf de ext.hd bestanden gebruiken.

Hoop dat het wat duidelijker is geworden.

Modag
 
Je kan natuurlijk gewoon copy/paste gebruiken natuurlijk. Kopieer gewoon handmatig van de ene naar de andere schijf.

Wat ook erg handig is, is gebruik te maken van synchronisatie-software. Zo houd je gemakkelijk een exacte kopie van alle belangrijke data op je laptop op een externe schijf.
Er zijn diverse gratis programmaatjes in omloop, zoals Allwaysync.
Je kan heel gemakkelijk opgeven welke folders en/of schijven gesynchroniseerd moeten worden, onder diverse voorwaarden die je zelf kan bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan