extern geheugen of intern geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewous
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewous

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
IK wil mijn geheugen uitbreiden. Op dit moment heb ik 10 GB en dat zit nu vol. Ik wil het dus uitbreiden. Wat moet ik doen. Is er verschil tussen geheugen die ik aansluit via de USB poort en geheugen die ik intern aansluit. Wat is beter, goedkoper, makkelijker te installeren? Alvast bedankt

Geheugen: is je ram etc. 256mb of 512mb

Waar jij het over hebt is je hardeschijf. Dus waar je echt je informatie opslaat. Er is niet echt verschil maar met usb is natuurlijk makkerlijk aansluiten. Maar als je geen snelle usb poort hebt is het waarschijnlijk weer erg traag.

Voordelen gewone hardeschijf:
- Hij zit in je pc, dus geen extra apparaten
- Sneller (soms)
- goedkoper

Nadelen gewone hardeschijf:
- Als je niet zo ervaren bent kan je hem beter laten plaatsten door een gespecialeerd persoon

En een exterene hardeschijf kan je ergens anders naar toe nemen. Maar toch zou ik kiezen voor een normale hardeschijf

Meer info over je geheugen: » Klik «
Meer info over je hardeschijf: » Klik «

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ewous
IK wil mijn geheugen uitbreiden. Op dit moment heb ik 10 GB en dat zit nu vol. Ik wil het dus uitbreiden. Wat moet ik doen. Is er verschil tussen geheugen die ik aansluit via de USB poort en geheugen die ik intern aansluit. Wat is beter, goedkoper, makkelijker te installeren? Alvast bedankt

Die 10 GB is je SCHIJFRUIMTE, niet je WERKGEHEUGEN. Daar zit een groot verschil in. Fysiek:
Dit is RAM:
SDRAM.jpg

Dit is schijf:
HDD-34098H4-R.jpg

Een significant verschil dus.

Je kunt HardDisks inderdaad intern en extern kopen.

Voordeel intern t.o.v. extern:
Goedkoper
Vakere grotere capaciteit
Kans op beschadiging kleiner
Sneller

Voordeel extern t.o.v. intern:
Makelijker mee te nemen naar een andere PC

Nadelen extern t.o.v. intern:
Op windows 98 nog geen goede USB 2.0 besturing; is een stuk langzamer.
Beschadigd sneller (stuitert van je bureau af?)
Neemt ruimte in.
Duurder

Ik zou voor een ingebouwde harde schijf gaan maar deze zal je, denk ik, voor je moeten laten inbouwen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan