extern geheugen PDA

Status
Niet open voor verdere reacties.

mandywijnman

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Ik heb een de ACER N50 520 Mhz als PDA, superfijn dingetje overigens.
Ik heb echter de volgende vraag: Is het mogelijk om een externe harde schijf aan te sluiten op een PDA dmv USB? ik kan dat niet in de handleiding terugvinden namelijk...

mvg
mandy

Hoewel de N50 usb Host 1.1 aan boord heeft, kun je er niet simpel een HD op aansluiten. De pda kan de spanning niet leveren die de schijf nodig heeft. Zelfs een HD van een laptop die eigenlijk geen aparte voeding nodig heeft, werkt niet bij mij. Je zou het kunnen proberen met een aparte voeding aan de HD. Wat zeker werkt (bij mijn Mio 558) is een geheugenstick aansluiten. Het lijkt dus of bepaalde standaard usb-drivers aan boord zitten en andere weer niet.

erbicom zei:
Hoewel de N50 usb Host 1.1 aan boord heeft, kun je er niet simpel een HD op aansluiten. De pda kan de spanning niet leveren die de schijf nodig heeft. Zelfs een HD van een laptop die eigenlijk geen aparte voeding nodig heeft, werkt niet bij mij. Je zou het kunnen proberen met een aparte voeding aan de HD. Wat zeker werkt (bij mijn Mio 558) is een geheugenstick aansluiten. Het lijkt dus of bepaalde standaard usb-drivers aan boord zitten en andere weer niet.

Ok. dan kan ik dus beter een uitgebreide USB stick kopen qua geheugen..
Maar het zou dan ook in principe kunnen door een hd aan te sluiten met een aparte voeding ? heeft iemand hier ervaring mee?

Op mijn pda van HP heb ik een kingstone 5 Gb drive aangesloten via een expansiepack.
Daar steek ik de pda in en dan krijgt de drive contactact met de pda. In dit pack zit een apparte batterij die de drive van stroom voorziet.
misschien is dat er voor jouw pda ook wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan