Extern geheugen via hdmi aan mijn bluray speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudfrenken

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Ik heb thuis 2 externe geheugenschijven met films, deze wil ik op mijn bluray mediaspeler aansluiten maar deze heeft maar 1 usb ingang en die zit aan de voorkant wat nogal lelijk staat als ik daar iets insteek, aan de achterkant heb ik wel 2 hdmi ingangen, het liefst zou ik de 2 schijven op een hub met een stuk of 4 usb ingangen aansluiten en die dan via de hdmi ingang van mn bluray speler aansluiten.
Bestaat hier iets voor of is er een manier voor mij om zoiets in elkaar te zetten uit meerdere onderdelen?

Mvg,
Noud frenken

Ik denk dat dit niet bestaat wat je zoekt..:(
Wat me net binnenviel is;

Als je technisch bent, -op eigen risico natuurlijk-, kun je je speler openschroeven en kijken of je de usb-aansluiting los kan halen en naar de achterkant kan verplaatsen.
Maar dit moet je zelf weten. Ik denk dat dit de enige oplossing is..of natuurlijk de hardeschijf aan de voorkant aansluiten.

Veel suc6!
Gr,
Jasper

Laatst bewerkt:
Overigens...dat kan al helemaal niet wat je wil...een hdmi aansluiting heeft alleen een output. Nooit een input. Je kan alleen signalen naar buiten sturen en niet naar binnen.

@Jaspertjuh. En hoe werkt een HDMI kabel dan op een tv als er enkel inputs zijn?

Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd,
Ik wil mijn externe geheugenschijven op een usb hub aansluiten en deze via een hdmi kabel aansluiten op mn mediaspeler, ik moet dus een usb hub met een hdmi uitput of een omvormer van usb naar hdmi hebben, of is dit niet mogelijk?

Mvg,
Noud

Dat gaat niet. Vergelijk het een beetje met de poging om stroom via de waterleiding te sturen. In theorie kan het, maar in de praktijk werkt het niet.

@RogerS, ik denk dat ik mijn antwoord niet duidelijk heb geformuleerd. Ik bedoel uiteraard dat een mediaspeler alleen outputs heeft. Het beeld kan alleen naar buiten en niet naar binnen. :thumb:

Dat klopt. Maar veranderd verder niks meer aan het feit dat de HDMI kabel niet geschikt is voor USB overdracht. Al is het maar omdat het ontvangende apparaat niet ontworpen is om langs die kant usb data te ontvangen.

Draai je de speler om. :P
Sorry.
Wat je wilt is precies wat je speler doet. 2e speler er bij? En die achter kastje neerleggen :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan