Extern geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felicia

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Een vriendin van mij heeft een laptop met vrij weinig geheugen, hierdoor wil zij deze graag uitbreiden. Aangezien zij (wij beiden) niet zo heel veel verstand van laptops hebben wordt het lastig een geschikt geheugen te kopen en deze in te bouwen. Nu heb ik op verschillende computersites gezien dat er ook externe usb geheugens te koop zijn. Mijn vraag is dan ook of deze dezelfde functie hebben als een intern geheugen (wat is het verschil?)
Zie ook: http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=4659

Dank.

EDIT: is dit gewoon een kleine externe harde schijf? :o

Laatst bewerkt:
Nee,dat is niet hetzelfde,het geheugen in de laptop heet werkgeheugen! deze kun je uitbreiden vermeld hier even merk laptop en spec kunnen wij kijken wat je nodig hebt!

Wat je opgezocht hebt is een usb stick dit is een opslagmedium,hier kun je bestanden opzetten en meenemen om bijvoorbeeld op een andere Pc te gebruiken

Bedankt. Ik zal het merk en de specs even later aan mijn vriendin moeten vragen, want deze weet ik niet uit mijn hoofd.

Past een geheugen van gewone pc ook in een laptop? Mits het dezelfde specificaties heeft natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ok ik wist niet precies welke specificaties ik moest noemen maar hieronder een aantal die Everest mij gaf:

IBM thinkpad
Pentium 4
Mobile intel( r ) pentium( r ) 4 - m cpu 1.60ghz
Clockspeed : 1.20 ghz, 256 mb
Bios: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0 for IBM Thinkpad
Motherboard name: IBM 2652CWG
Motherboard chipset : Intel Brookdale i845MP
CPU type : Mobile Intel Pentium 4M, 1600MHz ( 16 x 100 )
Memory bus properties : DDR SDRAM

Zijn er nog meer die ik moet vermelden?

Laatst bewerkt:
Het geheugen voor deze laptop kost voor 512 mb ongeveer 81 euro`s

In julllie geval,aangezien dit soort zaken niet jullie ding is,zou ik met de laptop gewoon naar een Pc winkel gaan,en er geheugen bij laten zetten!

Maar wat is/zijn de redenen waarom er meer geheugen bij moet!

zij heeft nog een open geheugen slot in haar laptop, het is toch niet noodzakelijk om deze eruit te halen en te vervangen met een strip van 516? zij zou er toch gewoon 1 van 256 bij kunnen plaatsen?

De redenen zijn omdat het geheugen van de laptop al snel in zijn totaal in gebruik is (dit geft Everest ook aan) en haar laptop (dus?) vast komt te zitten

Dat zou kunnen,als het je het goede geheugen hebt is dat geen probleem!

Zij zou geheugen moeten kopen voor het "Intel Brookdale i845" moederbord, klopt dit?

Misschien dat ik hier een nieuwe vraag voor moet aanmaken in een andere sectie, maar op zich een vrij makkelijke vraag denk ik. Zou meer schijfruimte (ext. harde schijf) het probleem wat beter kunnen maken of vraagt dit alleen nog maar meer van haar laptops' geheugen

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt!

Een extra harde schijf is puur voor opslag van bestanden,en heeft geen effekt op de snelheid van de Pc,dit wordt aangeven Ghz in jullie geval 1.6 Ghz!
Dus jullie hebben een leuke Pc om mee te internetten en standaard dingen te doen,geen laptop om zwaardere Programma``s te draaien.

Maar is het probleem nu dat de Pc te langzaam is of wordt??

Ja dat klopt!
refereert dit naar de "Intel Brookdale i845" moederbord vraag, of naar mijn ext. disk vraag?

Het probleem is dat de laptop, zodra zij meerdere internet pagina's e.d. opent, en daarbij muziek afspeelt, de laptop begint te ratelen en vast blijft hangen voor een aantal momenten.

Naar het geheugen,maar het beste kun je gewoon even naar de Winkel lopen met de laptop,weet je 100% zeker dat je het goede hebt!

Stotteren geluid bij afspelen,inderdaad dan zou iets meer geheugen een oplossing kunnen zijn,maar daar durf zo geen uitspraak over te doen.

Heeft ook te maken met wat voor processen er nog meer draaien,firewall,virusscanner,en wellicht programma`s op de achtergrond.

Ga naar "start"-->"uitvoeren"-->typ daar msconfig en dan enter,tabblad opstarten en klik op alles uitschakelen Pc opnieuw opstarten en kijk dan nog maar eens of de muziek blijft hangen!

Hallo !

Ter aanvulling:

In Windows Vista is het mogelijk om een geheugenstick als aanvullend geheugen te gebruiken !

Uitgeprobeerd in de Ultimate versie, en het werkt !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan