Extern Harddisk aansluiten op een router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,

Ik heb een netwerk met een Vigor 2200 WE router. Dit werkt uitstekend. Op dit ogenblik heb ik vier notebooks, twee desktops en een printer (via een printerserver) op dit netwerk draaien. Voor het maken van back-ups files en opslagruimte heb ik nu een extern Geheugen (Trekstor) van 250 GB gekocht. Aangesloten op een notebook werkt dit uitstekend. Mijn vraag is nu, kan ik deze extern Geheugen ook rechtstreeks in mijn netwerk plaatsen? Hierdoor zou het mogelijk worden dat meerdere gebruikers vanaf hun eigen plaats de exerne geheugen kunnen gebruiken!
Ik dacht dus bijv. d.m.v. een printerserver dit te doen of is dit niet mogelijk omdat een extern geheugen een OS nodig heeft?

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie.

Hoi,

Wat jij wilt is heel goed mogelijk.Echter had je dan beter een externe HD kunnen kopen met een netwerk aansluiting.
MAAR die heb je dus niet gekocht, dus is er nog een andere oplossing een NAS servertje
een klein kastje welke je aan je net werk koppelt en dmv de usb aansluiting je HD aansluiten. Je kan hiervoor een Linksys LSU2 gebruiken voor ongeveer 90 euro.
je vind hier de info:

http://www.linksys.com/servlet/Sate...471050&pagename=Linksys/Common/VisitorWrapper

let echter op.. de harddisk welke je nu reeds gebruikt hebt zal wel opnieuw geformateerd gaan worden, dus alle info ben je kwijt...

robbie32

Hallo Robbie,

Bedankt voor de mogelijke oplossing. Ik ga dit volgende week uitproberen!
mvrgr
Royor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan