Extern harde schijf vraagt steeds om te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geeft niets komt voor zeker als je overal om hulp wordt gevraagd, maar je moet me ff de weg wijzen wat je precies wil van die analyse, welke weg ik moet bewandelen enzo..

No log, die schijf selecteren, Intel, analyse.

Je hebt wel elke keer die foute schijf geselecteerd? of is je andere schijf in NTFS gepartitioneerd.
Misschien een rare vraag, maar je weet 't niet hè.

Als je de schijf eruithaald, en deze als slave in de computer erbij hangt, werkt hij dan wel? of zit er nog garantie op.

Voor zover ik weet heb ik iedere keer de foute schijf gekozen.

Andere gegevens weet ik inderdaad niet, ik weet een hoop, maar niet zoveel als jij :cool:

Programma die je noemde heb ik misschien zo binnen.... als het werkt.

Het is aangesloten via usb. En als het goed is heb ik nog garantie, maar daar heb ik niet veel aan wil het nu oplossen om binnen kort de pc opnieuw te installeren voordattie een keer gaat crashen.

Plaatjes komt er zo aan.

Laatst bewerkt:
01.JPG

En dan Proceed, laat hem daar de partities zoeken, denk dat het dezelfde is, maar proberen kan altijd.

En over het eruithalen en in de pc erbij hangen nog nagedacht?
Als de USB interface niet helemaal goed is, kun je die uitsluiten als de schijf hetzelfde probleem vertoond

Je bedoelt de externe harde schijf en de pc openen om zo te kijken of het werkt? Nee daar ben ik geen expert in, daarom ben ik toen ook eens gestopt met mn ICT opleiding. Proceed dacht ik, was al bezig, maar wist het niet zeker.

02.JPG

Heb je nog mogelijkheden wat ik kan proberen, of zijn jouw opties nu ook op?

Heb ondertussen het programma binnen die aanrade.. wat wil je daarvan weten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Start het progje op, hopelijk geen trial:) en geef eens aan hoe hij daar wordt weergegeven.

En idd, mijn opties zijn ook een beetje op, geen fouten op de schijf, en toch niet erop kunnen komen, tja, dat heb ik nog niet meegemaakt.

Programma werkt dus niet, was ook wel te verwachten..

Dan de laatste vraagjes:

1. moet ik die 0C enzo weer terug zetten of moet ik het laten staan ?

2. als ik er wel voorkies om te formatteren, is er dan een programma om bestanden terug te halen?

3. waar kan ik het beste voorkiezen als ik ga formatten? bestandssyteem kan ik alleen voor NTFS kiezen klopt dat? En de clustergrootte wat kan ik daar het beste invoeren? Ik heb de keuze uit:
standaardtoegewezen waarde, 512 bytes, 1024 bytes enz. de rest ken je waarschijnlijk al

4. is dit probleem te in de toekomst te voorkomen?

Waarom werkt dat programma niet?

1, dat mag.

2, die zijn er voldoende, maar die kun je nu ook al gebruiken, R-Studio en GetDataBack zijn de beste, ook niet gratis, alhoewel:rolleyes: .

3, met Acronis kun je ook in FAT32 formateren, ook die groote, XP gaat niet verder dan 32 gig. of zoiets.

4, ja, de schijf met bovengenoemd progje opnieuw een partitie aan laten maken en formateren.

Reactie op de antwoorden:

1. maar wat is het beste?

2. je bedoeld dat ik de data nu ookal terug kan halen? dus eerst die programma's proberen om bestanden terug te halen en dan pas formatteren?

3. acronis werkt dus niet heb je vaker met programma's die je downlaod van het interrnet, of je hebt codes nodig of onvolledig etc.maar NFTS is dus niet het beste? wat nou als ik het wel doe? en welke optie van bytes moet ik dan kiezen?

4. waarom moet er een partitie worden aangemaakt dan?

1, Als je die partitie opnieuw aanmaakt met een versie die wel werkt:) , Emule vind er meerdere, dan is het niet meer van belang, die 0B of 0C.

2, Dat kan idd.

3, Zie 1.

4, Om die problemen te voorkomen.

Overigens worden die externe schijven geleverd in een FAT32 format, dan kan windows98 er ook mee overweg, maar je kunt hem ook in NTFS partitioneren.

Ik ben moe, nog ff wat doen, er zal er binnenkort nog eens naar gaan kijken, hopelijk ben jij er dan ook weer om te helpen, bedankt! :thumb:

Hey mij nogmaals, heb zeg maar die programma's gisteren gebruikt waar we mee bezig waren, maar als ik nu mijn pc opstart staat er nu disk boot failure insert cdrom enter. Ik had ook per ongeluk de boot van mijn pc verandert, wat kan ik eraan doen?

Opstarten met je XP cd, naar de repair/herstelconsole gaan, je windows installatie kiezen, denkelijk 1, en daar een fixboot uitvoeren.

Ook een fixmbr nog gedaan?
Wat had je met die goede schijf gedaan dan?

Haal een bootschijfje op, welke is niet belangrijk, als die maar dos boot, zet daar TestDisk voor DOS op, staan op die zelfde site, en verander de bootsequence in de bios naar de flop, start ermee en repareer hem.

Of hang die schijf even in de comp waar je nu op ziet, als het geen laptop is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan