extern hdd: WD MyBook

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Ik heb gisteren een externe hdd gehaald:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=222

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb nog niet heel goed gekeken, maar nu doet ie het alleen met de USB-kabel erin. FireWire is stuk sneller en die wil ik dan ook gebruiken. Moet ik volgens mij drivers voor downloaden..

'k heb er ook zo een, maar dan 250 Gb.
Je spreekt over Firewire, waar wil je die dan op aansluiten?

Je spreekt over Firewire, waar wil je die dan op aansluiten?

Gewoon, op een firewirekaart die ik mn pc heb zitten.
Die gebruik ik nu om films van mn camera te halen!

Bevalt jouw hdd goed?

Ik begrijp dat de USB aansluiting universeel is v.w.b. de firewireaansluiting op de MyBook?
Heb zelf geen videocamera o.i.d.

Bevalt wel goed, alleen is ie wat eigenwijzer dan z'n voorganger. Gaat uit zichzelf aan bij het opstarten van de comp, maar aan de andere kant is ie ook makkelijker uit te zetten.
Ik heb ook nog 'n ouder model WD; deze kan alleen uitgezet worden als ik de USBkabel even verwijder.

Bovendien heb ik in 't begin een paar van die overbodige bestandjes op de MyBook weggegooid, waar onder andere ook blijkbaar een pictogrammetje/ikoontje zat dat in Deze computer er voor zorgt dat de HD een plaatje krijgt in 't overzicht. Nu heb ik zo'n ongedefiniëerd ikoontje, so to say... :confused:

Voor een vriend van me heb ik ook 'ns zo'n schijf gekocht, ik zou natuurlijk die bestandjes kunnen kopiëren en er bij mij weer opzetten....

Ik zal nog eens kijken naar die FireWire. Heb nu beide kabeltjes erin :D

Voor wat betreft dat icoontje:
je maakt een mapje autorun. In die map zet je een bestandje wdlogo.ico

Daarnaast maak je in je root een bestand "autorun.inf" met de volgende inhoud:
Code:
[autorun]
ICON=AUTORUN\WDLOGO.ICO

Zo staat het tenminste bij mij. Ik kan me voorstellen dat je dat icoontje en die autorun.inf ook beide op de root kunt zetten dan dan gewoon de inhoud van het bestandje iets anders zet:
Code:
[autorun]
ICON=WDLOGO.ICO

Ik heb het ook voor mijn (interne) tweede hdd gedaan, en het werkt perfect.

:thumb: zal je suggestie 'ns uitproberen.

Denk overigens dat er 'n verschil is tussen het model van jou en die van mij.
Ik heb alleen maar 'n USB uitgang aan de achterzijde.

Denk overigens dat er 'n verschil is tussen het model van jou en die van mij. Ik heb alleen maar 'n USB uitgang aan de achterzijde.

Inderdaad. Ik heb de 320GB-versie, MyBook Premium. Die heeft zowel USB als 2 FireWire-aansluitingen.

Aha.

Overigens net even geknutseld met dat icoontje.
Kreeg toen ik dat .inf bestand wilde plakken, de melding of ik het huidige wilde overschrijven. Dit was dus pas zichtbaar nadat ik de verborgen bestanden zichtbaar heb gemaakt. Dit staat er:

[autorun]
ICON=AUTORUN\WDLOGO.ICO

dus zoals je eerste optie. En toch zie ik nog geen verschil....

ik neem aan dat je wel die map autorun hebt met die wdlogo.ico erin!?

Anders moet je daarna de schijf cq. pc even opnieuw opstarten. Dit omdat het in de autorun staat, en die doet ie alleen bij het 'starten'. Stroomkabeltje van de externe hdd eruit en er weer in zou voldoende moeten zijn.

Mijn wdlogo.ico is trouwens 48x48 pixels (een andere dan het origineel nl. :eek: :rolleyes: )

Map is aanwezig en 'k heb ook 'n enorme verzameling icoontjes, dus even 'n leuke gepikt. :D
Start 'm nu opnieuw op en helaas nog geen verschil...:confused:

mhh...

mhh..misschien dan inderdaad toch even bij die vriend van je kijken. Die heeft hetzelfde type...misschien hebben ze iets veranderd ofzo.

Wel vreemd op zich, want wat ik al zei: heb hetzelfde gedaan voor mijn interne tweede hdd.

Ja, wellicht doe ik iets fout. Lijkt me sterk dat het op dit punt ook 'n verschil tussen beide schijftypes betreft.

Maarre, 't ging in eerste instantie om 'n vraag van jou en zo kwamen we bij 'n probleem van mij :)

Hoop i.i.g. dat je er veel en lang plezier van hebt ;)

Waar iets toch niet al toe leidt...:)

'k ben nog 'ns op de site van WD gaan neuzen en laat e.e.a. nu op te lossen te zijn door 'n drietal bestandjes te downloaden (incl. dat WD icoontje). In de autorunmap geplaatst en voilà! 't icoontje staat er weer....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan